130.000 har sett Moelven-video

Etter at tregiganten Moelven torsdag ettermiddag lanserte en emosjonell og personlig film om salgssjef Tormod Kvisler fra Moelv har 130.000 mennesker sett den.

Digitalansvarlig Ellen Thørud i Moelven Industrier ASA er svært begeistret og mener tallene hun nå ser mandag morgen er langt over forventning.

-
Dette er altså så utrolig gøy! Vi visste fra før at vi hadde jobbet med sterkt materiale og at filmen var bra. Men dette strekker seg langt over det jeg hadde forventet. Det kan tyde på at vår oppstartstrategi i sosiale medier var vellykket og at vi har klart å skape en såkalt viral effekt, sier Thørud.

Se filmen her

Nådd
300.000
Så langt har den første filmen hatt over 130.000 videovisninger og den har nådd over 300.000 personer i Norge. Videoen har hatt 2700 reaksjoner, kommentarer og delinger.

- Tormod og Moelven har fått mange positive tilbakemeldinger fra folk som har sett filmen. Det som er spesielt er at vi har et forholdsvis lavt kampanjebudsjett for spredning. Allikevel har videoen har oppnådd overraskende stor organisk effekt. Vi har truffet en nerve hos folk, sier Thørud.

Thørud har hatt ansvaret sammen med kommunikasjonsbyrået Anti å legge opp en publiseringsstrategi for å skape størst mulig spredning av videoen i sosiale medier.

Viktig film
Kommunikasjonsansvarlig Tom Erik Holmlund i Moelven Industrier ASA mener Tormod Kvisler har vært med på et viktig filmprosjekt i regi av konsernet.

- De som har sett filmen syntes nok innholdet er noe uvanlig i vår bransje. Små og store byggeprosjekter, byggevarer i tre og industri er vi vanligvis er kjent for. Nå ser folk den myke siden. En side alle har godt av å se, sier Holmlund.

Fem filmer
Holmlund forklarer at konsernet har laget fem filmer om fem ansatte. Prosjektet kaller han «å lykkes er en helhet».

- Tormod var førstemann ut torsdag kveld kl. 18.00. Vi har foredlet noe av det vi tror de fleste mennesker bærer på, men som kanskje de ikke uttrykker så ofte. Vi tror at alle som går på jobb hver dag har en drøm om å lykkes med det de gjør – i smått og stort. Nå har vi fått de til å snakke om det til resten av verden. Åpent og usminket.
Det å lykkes er virkelig en helhet. Det handler mindre om hvor mye penger du tjener, sier han.

Tett innpå
Filmteamet og regissør Jens Edgar Haugen i kommunikasjonsbyrået Anti har gått tett innpå Tormod og de fire andre - og familie og venner.

- Det kan være krevende for de som er involvert. Alle involverte har taklet dette på en utmerket måte. Formålet med filmene er å sette søkelyset på det mest verdifulle vi har – våre ansatte, sier Holmlund.

Del filmen!
Han takker storstilt de fem med familie og nære venner som har vært så sporty å stille opp på filmsettene og oppfordrer samtlige ansatte og alle andre til å dele denne filmen så mye de klarer i sosiale medier.

- Vær stolt av deg selv. Vær stolte av hverandre, sier Holmlund.

Fire nye filmer
Moelven konsernet lanserer en ny film hver uke de kommende fire ukene. Hovedpersonen i andre film ut kommende torsdag er den svenske arkitekten Christina Aponno. Hun er ansatt i Moelvens datterselskap Moelven Modus AB og har sitt daglige kontor i Göteborg.

Se filmen her

For ytterligere informasjon,
Tom E. Holmlund, mobil + 47 91 668 668
Ellen Thørud, mobil +4797670821

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3600 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.