Moelven Eurowand og Moelven Nordia blir til Moelven Modus

Svenske Moelven Eurowand AB og norske Moelven Nordia AS har blitt til Moelven Modus. 1. januar 2014 ble organisasjonene slått sammen og har fått samme firmanavn.

Formålet med navnebyttet er å forsterke firmaets identitet over landegrensene og innen Moelvenkonsernet.

-  Modus er for oss synonymt med en spesiell måte å jobbe på. Tett samarbeid med kundene gir en unik kunnskap som kombinerer industrierfaring og innovasjon. Over hele Norden har vi bevist at det hjelper folk å komme i rett modus på jobben. Å velge Moelven Modus betyr rett og slett å velge kontorer der du trives, sier selskapets direktør Trygve A. Toften.

Toften forteller videre at sammenslåingen av selskapene gir en sterkere og mer konkurransekraftig organisasjon.

- Vi blir bedre til å ta vare på selskapets ressurser og de ansattes kompetanse. Det legges til rette for et grenseløst samarbeid både for de ansatte og kunder når vi nå forenes under samme selskapsnavn, sier Toften.

Det nye selskapsnavnet blir registrert i Brønnøysundregistrene og Bolagsverket rundt 1. september 2014. Selskapet beholder en juridisk enhet i hvert land, slik at det heter Moelven Modus AB i Sverige og Moelven Modus AS i Norge.

For ytterligere informasjon:

Direktør Trygve A. Toften + 47 908 74 964 eller markedssjef Svein Erik Berntzen +47 957 84 473 eller besøk våre websider: moelven.se/moelven.no

Om Moelven Modus
Moelven Modus er markedsledende leverandør av komplette romløsninger med prefabrikkerte og monteringsferdige systeminnredninger. Kundene er entreprenører, byggherrer, forvaltere og leietakere. Moelven Modus er ledende i Skandinavia med omsetning i dag på 770 MNOK og 440 ansatte og med hovedkontor på Jessheim og administrativt kontor i Ørebro. Vi har salgskontor på 14 steder i Norge samt i Sveriges 6 største byer.

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 8 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.