Moelven kjøper Hulåns Snickeri AB

Moelven Industrier ASA, representert ved Fragaria Invest AB – et selskap eiet av Moelven Westwood AB, kjøper det svenske selskapet Hulåns Snickeri AB i Dala-Järna. Selskapet har i mange år vært leverandør av glasvegger til det Moelven-eide selskapet Eurowand AB, som er Sverige største produsent og leverandør av systeminnredninger. Hulåns Snickeri AB har cirka 30 millioner kroner (SEK) i årlige driftsinntekter, og blir et datterselskap av Eurowand AB.
- For vårt svenske datterselskap Eurowand AB er dette en strategisk viktig beslutning, sier konsernsjef Frode Alhaug.

- De to selskapene har på mange måter opparbeidet seg en gjensidig avhengighet. Hulåns Sncikeri AB hadde tidligere et bredere produktspekter, men har i løpet av de siste årene innrettet mer og mer av sin produksjon mot Eurowand AB. Selskapet leverer et spesialprodukt av høy kvalitet innenfor en nisje hvor det ikke er mange aktører. Eurowand AB har i dag økt etterspørsel i sitt marked, og for å sikre tilstrekkelige leveranser av tre- og glassvegger i et stadig voksende marked, var tiden moden for å knytte disse to selskapene tettere sammen, sier styreformann i Eurowand AB, Reidar Mo.

Hulåns Snickeri AB har i løpet av de siste 10-årene vært igjennom en investeringsfase. Selskapet har i dag et moderne produksjonsanlegg på til sammen 4.500 kvadratmeter. Hulåns Snickeri AB ligger i Dala-Järna i Vansbro kommune i Dalarna, og har 45 ansatte. Selskapets tidligere plassjef, Bo Sköllermark, er ansatt som vd i selskapet.
Det Moelven-eide selskapet Eurowand AB tilhører forretningsområdet systeminnredninger til næringsbygg som har en samlet årsomsetning på 530 millioner kroner (NOK). Eurowand AB har en årsomsetning på cirka 160 millioner kroner (SEK)

Moelv, 2000.09.6, <br>Oddvar Hemsøe, <br>informasjonssjef <br> <br> <br> <br> <br>Ønskes ytterligere opplysninger, kontakt Reidar Mo, tel. + 47 63 97 09 20. <br>