Royal over hele landet

Nå introduserer Moelven endelig Royal og gjør dermed produktet vesentlig lettere tilgjengelig for snekkere, byggmestere og forbrukere over hele landet.

I økt tilgjengelighet ligger det i følge direktør Odd Paulsen i Moelven Wood Prosjekt AS også at snekkere, byggmestere og forbrukere nå kan få produktene kjappere.

- Nesten med en gang. I alle fall sammenliknet med det som var tilfelle før. Dette skyldes blant annet vårt velutbygde logistikksystem med omfattende og faste ruter over hele landet fra fem distribusjonssentraler fra nord til sør og øst til vest i landet, sier Paulsen.

Royal er det beste trebeskyttelsesproduktet du kan få kjøpt i dag. Leveransene til et sugent marked begynner forsiktig fra nyttår.

Prosjektdirektør Olav Djønne i Moelven Langmoen AS har hatt ansvaret med å etablere og igangsette produksjonsanlegg for royalimpregnerte byggematerialer på Langmoen i Brumunddal og sier at Moelven vil produsere to varianter - upigmentert og brun.

- Moelven kan imidlertid levere alle mulige profiler og dimensjoner, mens et begrenset utvalg dimensjoner nå legges inn i standard prisliste. Dette legges også i NOBB, sier Djønne.

Moelven Langmoen AS ble valgt ut fra at bedriften over år har opparbeidet seg vesentlig og ledende ekspertise på impregnering av trevirke og ut fra at bedriften i tillegg har rollen som hoveddistribusjonssentral for hele landet, sier Djønne.

Med dette grepet er Moelven tilnærmet komplette på trebaserte eksteriørprodukter.

- Vi påstår at vi er uslåelig på produktbredde og distribusjon i Norge. Rutene går fast flere ganger i uka, sier Djønne.

Fakta om Royal:

Royal er Cu-impregnert. Mens treet er fullt av vann, innsettes det i en ny tube som fylles med linolje oppvarmet til 80 graders temperatur. Dermed kokes vannet ut, og oljen trenger inn ca. 5 millimeter i treet. Denne oljen kan være med eller uten pigment. Det er brun som utgjør det største volumet i Norge. Royal har pga. av impregneringen holdbarhetsklasse 1 mot råte. Royal sprekker mindre.

Royal har redusert fuktopptak som dermed sørger for mindre krymp og svelling enn tradisjonelt trykkimpregnert treverk.

Royal brukes hovedsakelig til:

-        Utvendig kledning

-        Takbord og takrenne

-        Terrasse

-        Konstruksjonsvirke

- Altanrekke og vannbrett

For ytterligere informasjon:

Odd Paulsen, mobil 918 52 367

Moelven Industrier ASA er et Skandinavisk industrikonsern som leverer produkter med tilhørende tjenester til det skandinaviske byggmarkedet. Konsernets virksomheter har ca. 3400 medarbeidere og omsetter årlig for rundt NOK 8 milliarder. Konsernets 52 enheter er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer. Konsernets formål er å gi folk gode rom.