Brudevold Eek ny distriktssjef i NCC Construction

Marianne Brudevold Eek er ansatt som ny distriktssjef i NCC Construction Norge, med ansvar for anleggsvirksomheten på Sør- og Østlandet.

Siden januar 1999 har Marianne Brudevold Eek jobbet i NCC, og hun har innehatt mange ulike i roller i selskapet. I dag er hun fungerende prosjektleder på NCCs veiprosjekt på Ulven-Sinsen i Oslo. Hun er 35 år og utdannet sivilingeniør. Brudevold Eek tiltrer stillingen 1. mai 2011 etter endt mammapermisjon. Rune Halvorsen er konstituert i rollen frem til dette. - Jeg er veldig fornøyd med at Brudevold Eek har takket ja til utfordringen. Hun har de personlige egenskapene og en bakgrunn jeg mener er riktig i en slik rolle, sier regiondirektør Håkon Tjomsland. - Dette er en veldig spennende utfordring og det blir spennende å lede arbeidet med NCCs anleggsvirksomhet på Sør- og Østlandet. Jeg har mye praktisk erfaring og ser frem til å bruke denne erfaringen mer overordnet, sier Brudevold Eek. Som distriktssjef får hun ansvar for vei-, jernbane- og andre anleggsprosjekter på Sør- og Østlandet.

Tags:

Vår visjon er å fornye bransjen og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er et av Nordens ledende selskaper innenfor bygg, infrastruktur og eiendomsutvikling, med en omsetning på 54 Mrd NOK i 2019 og nærmere 15 500 ansatte. NCC er notert på Nasdaq Stockholm.