NOBA LANSERER NY SPAREKONTO I NORGE OG SVERIGE

STOCKHOLM, 9. november 2023: NOBA lanserer en ny sparekonto, Sparekonto Smart, under merkevaren Nordax Bank. Kontoen gjøres umiddelbart tilgjengelig for svenske kunder og lanseres i det norske markedet i slutten av november. NOBA tilbyr gjennom sine merkevarer spareprodukter i syv markeder og så langt i 2023 har banken utvidet sparekontoporteføljen med over 90 000 nye kontoer. Sparekonto Smart er en sparekonto med flytende rente og to gebyrfrie uttak per år, og er på lik linje med de øvrige sparekontoene beskyttet av svensk innskuddsgaranti.

– Å gjøre sparing mer attraktivt og fleksibelt føles viktigere enn noen gang. Vi vurderer fortløpende hvordan vi kan nå en bredere målgruppe og samtidig imøtekomme ønsker fra våre eksisterende kunder. Med Sparekonto Smart får vi et godt supplement til det eksisterende sparetilbudet vårt, noe som er gunstig for kundene våre, samtidig som det er positivt for oss å videreutvikle og diversifisere produktporteføljen vår, sier Arash Bigloo, Head of Treasury at NOBA.

Gjennom de to merkevarene Bank Norwegian og Nordax Bank tilbyr NOBA i dag sparekontoer i totalt syv markeder. Bare i siste kvartal økte antallet sparekontoer med 14 prosent i Nordax Bank og 5 prosent i Bank Norwegian.

– Det er helt klart veldig fint å kunne ønske så mange nye sparekunder velkommen, spesielt i en tid hvor stadig flere husholdninger har en mer presset økonomi. Gjennom blant annet nasjonale kampanjer jobber vi kontinuerlig med å dele kunnskap om økonomisk helse og privatøkonomi, herunder viktigheten av å ha en ekstra buffer. Den økte interessen som vi nå møter blant sparekontokunder, ser vi på som en bekreftelse på at vi har høy tillit blant kundene våre, samtidig som vi tilbyr konkurransedyktige renter, sier Arash Bigloo.

For mer informasjon, kontakt:

Oliver Hofmann, Head of Communication & ESG, NOBA
press@noba.bank

Om NOBA Bank Group

Med et diversifisert tilbud til to millioner kunder via de tre merkevarene Nordax Bank, Bank Norwegian og Svensk Hypotekspension har vi størrelse, kunnskap og skalerbarhet til å bidra til økt økonomisk helse for flere. NOBA samler spesialiserte, kundesentrerte finansielle tilbud som er bærekraftige for den enkelte, banken og samfunnet, i dag og i morgen. NOBA Bank Group AB (publ) (“NOBA”) eies av Nordic Capital Fund IX, Nordic Capital Fund VIII og Sampo. NOBA-konsernet har i dag ca. 650 ansatte og er aktive i 7 markeder. Per 30. juni 2023 utgjorde utlån til publikum 101,5 milliarder (SEK) og innskudd til 87,2 milliarder (SEK).
Les mer om NOBA og våre merkevarer på www.noba.bank