Nordlo kjøper norske Netsense, får mer muskler innen offentlige anskaffelser, og bedre geografisk dekning

Nordlo tar ytterligere deler av det norske markedet. Med oppkjøpet av Netsense får bedriften en tydelig posisjon innen offentlig sektor og fornybar energi, dessuten bidrar de nye konsulentene til Nordlos allerede brede kompetansenettverk. Netsense har kontor i Skien, noe som innebærer at Nordlo nå kommer nærmere flere eksisterende kunder i regionen.

– Netsense i Norge har alle deler som vi leter etter i et oppkjøp. I tillegg til matchende forretningsmodell og høy kompetanse, har de en dedikert ledelse, fornøyde kunder og høy trivsel internt. Vi ønsker Netsense velkommen som et verdifullt team i Nordlo, sier Fredrik Almén, konsernsjef Nordlo.

Geir Sandaker, forretningsområde ansvarlig i Nordlo Norge og Fredrik Almén, konsernsjef.

Nordlo gjør enda et oppkjøp med ambisjonen om at virksomheten skal bli like stor i Norge som i Sverige, IT-bedriften Netsense i Skien. Geir Sandaker er forretningsområde ansvarlig for Nordlo Norge:

– Både Nordlo og Netsense er sterke aktører innen brukernær IT, og nå får Nordlo forsterkninger på flere ulike plan. Netsense er sterke innen offentlig sektor og har lang erfaring med offentlige anskaffelser, noe som utfyller oss bra. Dessuten har de en sterk posisjon innen den hurtig voksende grønne energisektoren.

Netsense tilbyr i hovedsak IT-infrastruktur og konsulenttjenester med fokus på digitalisering, men de har også et sterkt tilbud innen IT-sikkerhetstjenester, noe som i stor grad kommer til å gagne Nordlos ambisjon om å være en ledende nordisk IT- og digitaliseringspartner.

– Vi tror at kundene kommer til å sette stor pris på stabiliteten og mulighetene som kommer av at vi blir oppkjøpt av Nordlo. Som IT konsulenter er vi der for å sørge for at kundene våre kan gjøre sin jobb mer effektivt. Nå kommer vi til å kunne gjøre det i enda større grad takket være et bredere kompetansenettverk, mer gjennomarbeidede produkter og et bredere tjenestetilbud. Det skal bli både spennende og utfordrende å få være med på å få Nordlo til å vokse videre i Norge, sier Bjørn Wold Pedersen tidligere daglig leder i Netsense, nå daglig leder for Nordlo sin virksomhet i Skien.

– Vi er veldig fornøyde med oppkjøpet av Netsense og ønsker hele deres team velkommen til Nordlo, de passer veldig godt inn hos oss og de kommer til å være en utrolig verdifull ressurs i Nordlo sitt kompetansenettverk. En av Nordlos styrker er at vi finnes nasjonalt, men at vi også samtidig har regional nærhet og er lokalt forankret. Netsense sin plassering utenfor Oslo gjør oss mer tilgjengelige for kunder i det området, også eksisterende kunder, sier Geir Sandaker, forretningsområde ansvarlig i Nordlo Norge.

Etter oppkjøpet av Netsense har Nordlo nå kontor på 5 ulike steder i Norge.

For mer informasjon:
Fredrik Almén, konsernsjef Nordlo, +46 70 333 15 59, fredrik.almen@nordlo.com
Geir Sandaker, forretningsområde ansvarlig Nordlo Norge, +47 90 64 11 11, geir.sandaker@nordlo.com

Nordlo tilbyr IT- og digitaliseringstjenester for bedrifter og offentlig sektor i Norden, på regionalt, nasjonalt og internasjonalt nivå. Med strategisk rådgivning, et nært samarbeid og ansvarlige valg av innovativ teknologi hjelper Nordlo kundene med å drive digitaliseringen fremover. Nordlo har cirka 850 ansatte på 46 steder i Sverige og Norge, med en omsetning i 2022 på totalt 1,9 milliarder SEK. https://nordlo.com/no

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Netsense i Norge har alle deler som vi leter etter i et oppkjøp. I tillegg til matchende forretningsmodell og høy kompetanse, har de en dedikert ledelse, fornøyde kunder og høy trivsel internt. Vi ønsker Netsense velkommen som et verdifullt team i Nordlo.
Fredrik Almén, konsernsjef Nordlo.