Norway Royal Salmon (NRS) – Styrebehandlet endelig årsregnskap for 2020

Styret i Norway Royal Salmon ASA har i møte den 14. april 2021 behandlet og godkjent endelig årsregnskap for 2020. Endelig regnskap er i tråd med foreløpig regnskap offentliggjort 16. februar 2021.

Styret har i dag foreslått et utbytte på NOK 3,00 per aksje med grunnlag i årsregnskapet for 2020. Dette fordelt som kontantutbytte på NOK 1,00 per aksje og NOK 2,00 som utdeling av aksjer i NRS fra selskapets beholdning av egne aksjer. Vedtaket fattes på den ordinære generalforsamlingen 27. mai 2021.

En elektronisk versjon av årsregnskapet for 2020 distribueres via Oslo Børs og på www.norwayroyalsalmon.com den 26. april 2021.

Ordinær generalforsamling avholdes i Trondheim torsdag 27. mai 2021. Innkalling med vedlegg vil bli distribuert via Oslo Børs og www.norwayroyalsalmon.com.

Ola Loe, CFO: + 47 911 79 411

Om Norway Royal Salmon ASA:

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 11 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 2 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 9 oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.