Orklas investering i Nói Siríus er gjennomført

I pressemelding 22. august 2019 ble det informert om at Orkla har signert en avtale om kjøp av 20 % av det islandske selskapet Nói-Siríus HF («Nói Siríus»), som er Islands ledende produsent av sjokolade og godteri.

Kjøpet er godkjent av relevante konkurransemyndigheter og ble i dag gjennomført. Selskapets resultat vil bli inkludert i Orklas regnskap fra 1. desember 2019 som en del av Resultat fra tilknyttede og felleskontrollerte selskaper.

Se pressemelding fra 22. august 2019 vedlagt.

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2018 en omsetning på 41 mrd. kroner, og hadde ved årsskiftet ca 18.500 ansatte.

Oslo, 27. november 2019

VP Investor Relations

Elise Heidenreich
Tlf.: +47 951 41 147

Om oss

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Merkevarevirksomheten omfatter Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care, Orkla Food Ingredients og Orkla Consumer Investments. I tillegg inngår Jotun (42,6 %), Hydro Power, eiendom og finansielle eiendeler i Orkla Industrial & Financial Investments. Orkla hadde i 2019 en omsetning på 43,6 mrd. kroner og 18.350 ansatte.