COSEL kunngjør lansering av et stort utvalg lavprofil, høyeffektive kraftforsyninger for medisinske anvendelser

• Svært pålitelig design
  • Sertifisert for medisinsk 2MOPP
  • Industriell OVC III
  • 4kV isolasjon
  • Lavprofil – 30 mm
  • Økonomisk design
  • Samsvar med SEMI F47

COSEL Co, Ltd (6905: Tokyo) kunngjør i dag lanseringen av et stort spekter med lavprofil kraftforsyninger tiltenkt medisinske applikasjoner. WMA-serien inkluderer to familier, WMA-F og WMA-H. WMA-F har et universelt inngangsområde fra 85 til 264 VAC og er tilgjengelig i tre effektnivåer, 35, 75 og 100W. Designet for integrasjon av medisinske systemer, er WMA-H tilgjengelig i to effektnivåer, 150 og 350W, og i to inngangsspenningsområder som kan velges med en bryter. Den overordnede WMA-serien overholder internasjonale sikkerhetsstandarder for krevende medisinske applikasjoner og har en isolasjonsgrad på 2MOPP (INN/UT) og 1MOPP (IN/FG). Basert på en robust plattform som bruker de nyeste svitsjeteknologiene, er enhetenes design optimalisert for å tilby et utmerket pris/ytelsesforhold for medisinske applikasjoner som krever en kraftløsning av høy kvalitet. WMA-serien er også egnet for krevende industrielle fastinstallerte applikasjoner, der det kreves høy isolasjon som spesifisert i overspenningskategori III. WMA-35-75-100F og WMA-150H er designoptimalisert for konveksjonskjøling, mens WMA-350H inkluderer en vifte for ekstra kjøling og ytelse i krevende bruksområder.

COSELs WMA-serie leverer effektiv og pålitelig kraft til krevende medisinske og industrielle applikasjonerMedisinske applikasjoner krever robuste og svært pålitelige strømforsyninger som er i stand til å fungere over hele verden, og som overholder mange forskjellige sikkerhetsforskrifter. Nytt utstyr krever dessuten at strømforsyninger har et høydemål på mindre enn 1U (44,45 mm - 1,75 tommer). For å imøtekomme denne slanke profilen som er tatt i bruk av produsentene i den medisinske industrien, har WMA-serien en høyde på bare 30 mm. Basert på mange års ekspertise har COSELs kraftdesignere utviklet en optimalisert plattform som tilbyr et utmerket pris/ytelse-forhold, uten at det går på kompromiss med kvalitet og pålitelighet.

Ved å kombinere en standardisert plattform og beste praksis innen kraft- og termisk styring, oppnår WMA-serien et høyt effektivitetsnivå på opptil 91 % på utgangen, og bruker et begrenset antall komponenter som bidrar til høyere pålitelighet og reduserte kostnader. WMA-serien er også designet for industrielle applikasjoner som halvlederproduksjonsutstyr, i samsvar med Semiconductor Processing Equipment Voltage Sag Immunity SEMI F47 og faste applikasjoner som er påkrevd å møte overspenningskategori III.

WMA-serien består av fem modeller: WMA35F, WMA75F, WMA100F, WMA150H og WMA350H som dekker et effektområde fra 35 W til 350 W. WMA35F er tilgjengelig med fire enkeltutgangsspenninger: 5 V, 12 V, 24 V og 48 V. WMA75F, WMA100F og WMA150H er tilgjengelig med tre enkeltutgangsspenninger, 12 V, 24 V og 48 V. WMA350H er tilgjengelig med fire enkeltutgangsspenninger, 12 V, 24 V, 36 V og 48 V. På alle modeller kan utgangsspenningen trimmes ved hjelp av det innebygde potensiometeret.

WMA-F-serien kan betjenes innenfor et universelt inngangsområde på 85 til 264 VAC, og ettersom den er designet for systemintegrasjon, kan WMA-H betjenes i området 85 til 132 VAC og 170 til 264 VAC, valgbar med bryter.

WMA-serien inkluderer begrensningskretser for innkoblingsstrøm, og overstrøm- og overspenningsbeskyttelse. Strømforsyningene utviser allsidighet og robusthet, og kan brukes i et omgivelsestemperaturområde på -20 til +70 grader celsius. Avhengig av den endelige monteringsstilen for utstyret, samt kjøleforholdene, kan en derating oppstå.

Med sitt medisinske og industrielle fokus samsvarer WMA-seriens inngangs- til utgangsisolering med 2MOPP, og inngang-til-rammejording (FG) samsvarer med 1MOPP. Enhetene er godkjent i henhold til UL62368-1, C-UL (tilsvarer CAN/CSA-C22.2 No.62368-1), EN62368-1, ANSI/AAMI ES60601-1, C-UL (tilsvarer CAN/ CSA-C22.2 No.60601-1), EN60601-1 3rd, EN61558-2-16 (OVC III), og samsvarer med IEC60601-1-2 4th Ed.

WMA35-75-100F har ingen innebygd aktiv PFC, selv om den er i samsvar med IEC61000-3-2 (klasse A). Ettersom den er designet for systemer med integrert frontend PFC kan WMA150-350H, avhengig av den endelige applikasjonen, kreve eksterne kretser for effektfaktorkorreksjon.

Som et resultat av nøye design samsvarer WMA-seriens EMI-utslipp med CISPR11-B, CISPR32-B, EN55011-B, EN55032-B, FCC Part 15-B, FCC Part 18-B og i EMC-immunitet med EN61000-4- 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11.

Med hensyn til styrke og lang levetid er WMA-serien bygget på et aluminiumchassis og innelukket i en varmgalvanisert stålplate- (SGCC) kapsling. WMA35F måler 30 x 82 x 99 mm [1,18 x 3,23 x 3,90 tommer] (B x H x D), og har en vekt på maks. 200 g. WMA75F måler 30 x 97 x 99 mm [1,18 x 3,82 x 3,90 tommer] (B x H x D), og har en vekt på maks. 250 g. WMA100F måler 30 x 97 x 129 mm [1,18 x 3,82 x 5,08 tommer] (B x H x D), og har en vekt på maks. 300 g. WMA150H måler 30 x 97 x 159 mm [1,18 x 3,82 x 6,26 tommer] (B x H x D), og har en vekt på maks. 500 g. WMA350H måler 115 x 30 x 215 mm [4,53 x 1,18 x 8,46 tommer] (B x H x D), og har en vekt på maks. 800 g.

Kombinasjonen av liten størrelse, utmerket kostnad/ytelse-forhold og høy kvalitet gjør WMA-serien til den ideelle kraftløsningen for krevende bruksområder, ikke bare innen det medisinske feltet, men også for test og måling og industrielle bruksområder, inkludert husholdningsapparater og lignende elektriske apparater.

WMA-serien har en utmerket fem års garanti og er i samsvar med de europeiske RoHS- og lavspenningsdirektivene.