COSEL lanserer kraftforsyninger med forbedret pålitelighet for industrielle anvendelser

• Lavt antall komponenter for bedre pålitelighet
  • For systemoppgradering - Form-Fit funksjon 100% kompatibel med PBA-serien
  • Sikkerhetsgodkjenninger UL62368-1, c-UL (tilsvarende CAN/CSA-22.2 No.62368-1), EN62368-1
  • Stort driftstemperaturområde, -20 til +70 grader C
  • Høy pålitelighet – 5 års garanti

COSEL Co, Ltd (6905: Tokyo) har kunngjort lansering av sin nye PDA-serie AC/DC-strømforsyninger med forbedret pålitelighet for industrielle applikasjoner. For å kunne tilby det høyeste pris/ytelse-forholdet og samtidig opprettholde en høy kvalitetsstandard, bruker PDA-serien en kvasi-resonant topologi med et begrenset antall komponenter, noe som resulterer i høyere pålitelighet. PDA-serien er 100 % bakoverkompatibel i form, passform og funksjon med PBA-serien, som nå pensjoneres etter 20 år med drift av høyvolumapplikasjoner over hele verden. De første modellene som introduseres er 15W PDA15F, 30W PDA30F og 50W PDA50F, med andre versjoner på gang. PDA-serien er designet for bruk i et bredt spekter av bruksområder og kan operere over et bredt temperaturområde fra -20 til +70 grader C. Strømforsyningene er UL/EN62368-1 sertifisert.

COSELs PDA serie er 100% bakoverkompatibel i form, passform og funksjon med PBA-serienPDA-serien er designet for verdensomspennende bruksområder, og har et inngangsspenningsområde på 85 VAC til 264 VAC enfase og oppfyller sikkerhetsstandarder med et inngangsspenningsområde på 100-240 VAC (50/60Hz).

15W PDA15F, 30W PDA30F og 50W PDA50F er tilgjengelig i tre utgangsspenninger, 5V, 12V og 24V med tilsvarende utgangsstrømmer. Utgangsspenningen kan justeres med et utgangsspenningspotensiometer.

PDA-serien drar nytte av en optimert kvasi-resonant svitsjetopologi og har en effektivitet på opptil 87,5 % ved 230VAC og nominell belastning. Sammenlignet med den originale PBA30F-modellen er effektivitetsgevinsten mer enn 5 prosentpoeng, noe som reduserer varmespredningen og som en konsekvens også øker systemets pålitelighet.

PDA-serien inkluderer begrensning av innkoblingsstrøm, overstrømsbeskyttelse med automatisk gjenoppretting når feilen er fjernet, og overspenningsbeskyttelse.

Ettersom den er basert på en optimalisert topologi har PDA-serien ingen innebygd aktiv PFC, selv om den fullt ut er i samsvar med IEC61000-3-2 (klasse A).

Enhetene er utformet for å operere i et bredt temperaturområde på -20 til +70 grader C og kan monteres i alle retninger, selv om ytelsesreduksjon kan gjelde avhengig av omgivelsestemperatur og miljø.

PDA-serien er i samsvar med FCC-B, VCCI-B, CISPR11-B, CISPR32-B, EN55011-B og EN55032-B i tester av ledet utstråling.

Enhetene har en inngang-til-utgang isolasjonsspenning på 3000 VAC, en inngang-til-ramme-jord (FG) spenning på 2000 VAC, og en utgang-til-ramme-jord spenning på 500 VAC.

PDA-serien er innebygd i et galvanisert stålplatechassis, og et deksel er tilgjengelig som "N"-alternativ.

PDA15F  er designet for bruk i krevende applikasjoner der plassen ofte er begrenset, og måler kun 31 X 78 X 85 mm (1,22 X 3,07 X 3,35 tommer) og veier maks 180 g uten deksel, og 210 g med deksel. PDA30F måler 31 X 78 X 103 mm (1,22 X 3,07 X 4,06 tommer) og veier maks 250 g uten deksel, og 280 g med deksel. PDA50F måler 31 X 82 X 120 mm (1,22 X 3,23 X 4,72 tommer) og veier maks 330 g uten deksel, og 370 g med deksel.

PDA-serien er bakoverkompatibel i form, passform og funksjon med PBA-serien og er mekanisk utskiftbare.
PDA15F, PDA30F og PDA50F er egnet for et bredt spekter av bruksområder, inkludert måling og prosesskontroll, maskinovervåking, visningsenheter og en rekke industrielt utstyr. De er RoHS- og Lavspenningskompatible og bærer CE- og UKCA-merkene.