COSEL lanserer tre nye DIN-skinne kraftforsyninger for industrielle anvendelser

•    Økonomisk design
•    35 mm DIN-skinnestandard
•    Lav standby strømforbruk
•    Lav profil for plassoptimalisering
•    Høyeffektiv 30W, 60W og 90W
•    5-års garanti

COSEL Co, Ltd (6905: Tokyo) kunngjorde i dag lanseringen av tre nye DIN skinne AC/DC-kraftforsyninger for industrielle applikasjoner. Basert på sin lange erfaring og ekspertise innen utvikling av høyeffektive kraftkonverteringsløsninger for krevende industrielle applikasjoner optimalisert for høyt automatisert produksjon, har Cosels designteam kompromissløst utviklet en ny familie, WDA-familien, som forkorter Time-To-Market. I tillegg til den elektriske ytelsen, bygget på kvalitetskomponenter med svært begrenset håndtering under produksjon, tilbyr WDA-serien det beste forholdet mellom pris og ytelse på markedet. Tilgjengelig i tre effektnivåer, 30W, 60W og 90W, som kombinerer et lavprofildesign, et bredt inngangsspenningsområde på 85V – 264V og høye ytelsesnivåer, er WDA-serien egnet for en lang rekke bruksområder. WDA leveres med en 5-års garanti og samsvarer med industrielle standarder.

COSELs kompakte, lavprofil 30W, 60W og 90W Din-Rail AC/DC kraftforsyningerMed mange års erfaring med å utvikle DC/DC og AC/DC strømforsyninger basert på flyback-topologi og høyt automatiserte produksjonsprosesser, leverer WDA-serien opptil 90W med en effektivitet på opptil 90 %, noe som reduserer energiforbruk og strømtap.

De tre modellene, WDA30F, WDA60F og WDA90F er designet for DIN-skinnemontering og er kompatible med DIN EN60715TH 35-standarden (35×7,5 mm eller 35×15 mm), den topphattformede DIN-skinnen.

Den allsidige WDA-serien er designet for internasjonale applikasjoner, og har et bredt inngangsspenningsområde på 85 til 264VAC, samt både overspenningsbeskyttelse med latching og overstrømsbeskyttelse med automatisk gjenoppretting.

WDA30F er tilgjengelig med fire forskjellige utgangsspenninger, 5V, 12V, 24V og 48V innenfor et effektnivå på 30W og en typisk effektivitet på 88%. WDA60F og WDA90F kommer i utgangspunktet med tre utgangsspenninger, på 12V, 24V og 48V innenfor en utgangseffekt på henholdsvis 60W og 90W, og et typisk effektivitetsnivå på opptil 90%. Alle modeller inkluderer et potensiometer som gjør det mulig å fintrimme utgangsspenningen når enheten er installert. En DC OK LED bekrefter visuelt utgangsstatusen.

Optimalisert for konveksjonskjøling, kan WDA-serien brukes innenfor et omgivelsestemperaturområde på -20 til +70 grader celsius. Avhengig av monteringsmetode og ventilasjon som brukes i sluttutstyret, kan det oppstå en derating som spesifisert i den tekniske dokumentasjonen.

WDA30F er designet for bruk i rackapplikasjoner der plassen ofte er begrenset, og måler bare 32 X 90 X 90 mm (1,26 X 3,54 X 3,54 tommer) og veier maks 200 g. WDA60F måler 32 X 90 X 90 mm (1,26 X 3,54 tommer) og veier maks 250 g, og til slutt måler WDA90F 50 X 90 X 90 mm (1,97 X 3,54 X 3,54 tommer) og veier maks 350 g.

Alle tre seriene har en 3000VAC isolasjonsspenning fra inngang til utgang, 2000VAC fra inngang til jord, 500VAC utgang til jord og en lekkasjestrøm under 0,75 mA (AC IN 240V).

WDA-serien oppfyller sikkerhetskravene UL62368-1, EN62368-1, C-UL (tilsvarer CAN/CSA-C22.2 No.62368-1). De overholder RoHS- og lavspenningsdirektivene og bærer CE-merket og UKCA.

WDA30F, WDA60F og WDA90F er egnet for et bredt spekter av bruksområder, inkludert måle- og analyseutstyr, maskinverktøy og industriroboter, displayutstyr, prosesstyring og mer.