COSEL med en ny 700 W enhet med høy effekttetthet i deres robuste og pålitelige 3”x5” GHA serie med kraftforsyninger for krevende medisinske og industrielle applikasjoner

•    700 W i 3”x5” industristandard fotavtrykk og 1U høyde
•    Medisinks isolasjonsklasse 2MOPP inngang/utgang 4 KVAC isolasjon
•    Kompatibel med EN61558-2-16 (OVC III) forenkler design for samsvar med EN60335
•    Høy effekttetthet opp til 31,1 W per kubikktomme
•    Aktiv PFC og høy effektivitet opp til 96%
•    Aluminiumchassis for å lette ledningsavkjøling
•    Universell inngang 85 til 264VAC
•    5 års garanti

COSEL Co, Ltd (6905: Tokyo) kunngjorde i dag introduksjon av deres nye høytetthets 700 W, 3,5 tommer kraftforsyning i åpen ramme, optimalisert for effektiv kjøling i krevende medisinske og industrielle anvendelser. Basert på en robust plattform med optimalisert termisk ledningsevne leverer GHA700F hele 700W innenfor et industrielt fotavtrykk på 3 x 5 tommer. Med en effekttetthet på 31,1 W per kubikktomme er dette en av kraftforsyningene med høyest effekttetthet i sin kategori for drift av medisinske og industrielle applikasjoner.  GHA700F er utviklet i samsvar med sikkerhetsstandarden IEC 60601-1, noe som gjør den egnet for såkalte Body Floating medisinske applikasjoner, samtidig som dens høye isolasjon og krypavstand også gjør den egnet for krevende industrielle applikasjoner, i samsvar med EN61558-2-16 (OVC III), og forenkler design for samsvar med EN60335. Med tanke på å kunne drive et stort spekter av systembusspenninger er GHA700F tilgjengelig i fire utgangsspenninger, 24, 30, 48 og 56 VDC og har en universell inngangsspenning på 85 til 264 VAC. Ved å utnytte de nyeste svitsjetopologiene og -komponentene kan GHA700F by på et utmerket effektivitetstall på opp til 96%.

Med en effekttetthet på 31,1 W per kubikktomme er COSELs GHA700F en av kraftforsyningene med høyest effekttetthet i sin kategori for drift av medisinske og industrielle applikasjoner. Med det økende antallet medisinske applikasjoner som opererer i lavstøyområder, må utstyrsprodusenter optimalisere utstyr for å kunne operere med begrenset luftstrøm. For å møte slike krav, må strømforsyninger design-optimeres for å kombinere lednings- og konveksjonskjøling, noe som gir systemdesignere muligheten til å optimalisere plasseringen av strømforsyningen best mulig, uten at det går på bekostning av ytelsen. Med lang erfaring i å designe optimaliserte kraftløsninger med assistert lednings- og konveksjonskjøling, har COSEL kombinert de nyeste effektsvitsjetopologiene, digitale kraft- og energioptimaliseringsalgoritmer, silisiumkarbid og avanserte komponenter for å minimere effekttap, noe som resulterer i en høyeffektiv kraftforsyning med lavere effekt dissipering, noe som gjør det mulig å nå en verdensledende effekttetthet på opptil 31,1 W per kubikktomme.

GHA700F aksepterer en universell inngangsspenning på 85 til 264 VAC, og leverer opptil 700 W i fire utgangsversjoner: 24 V/29,2 A, 30 V/23,3 A, 48 V/14,6 A, 56 V/12,5 A. For enkelhets skyld kan utgangsspenningen justeres ved hjelp av det innebygde potensiometeret. Den inkluderer begrensning av innkoblingsstrøm, overstrømbeskyttelse med automatisk gjenoppretting når feiltilstanden er fjernet, og overspenningsbeskyttelse.

GHA700F kan brukes i et bredt omgivelsestemperaturområde på -20 til +70 grader celsius eller opptil +80 grader celsius for chassis. Avhengig av den endelige monteringsstilen for utstyret og kjøleforholdene, kan en derating gjelde.

Strømforsyningen inkluderer en aktiv effektfaktorkorrigering med en koeffisient på opptil 0,95. Svitsjetopologien og kraftkomponentene er grundig utvalgt for å tilby den beste effektiviteten, som når opp til 96 % i alle versjoner.

GHA700F har en 4000 VAC (2MOPP) isolasjonsspenning fra inngang til utgang, 2000 VAC (1MOPP) fra inngang til rammejording (FG) og 1500 VAC (1MOPP) fra utgang til FG. Når det gjelder Body Floating-applikasjonen, må lekkasjestrøm på pasientside være mindre enn 100 mikroampere, noe GHA700F er fullstendig kompatibel med.

GHA700F retter seg mot både medisinske og industrielle applikasjoner og har mottatt følgende byrågodkjenninger: UL62368-1, EN62368-1, c-UL (tilsvarer CAN/CSA-C22.2 No.62368-1), ANSI/AAMI ES60601-1 , EN60601-1 3rd, c-UL (tilsvarer CAN/CSA-C22.2 No.60601-1) og samsvarer med IEC60601-1-2 4. utgave og EN61558-2-16 (OVC III).

I tester av ledningsbasert utstråling har GHA700F vist samsvar med FCC-B, VCCI-B, CISPR32-B, EN55011-B og EN55032-B. For Ytterligere forbedrede støyegenskaper tilbyr COSEL EMI/EMC filtre type EAC-16-472.

For å imøtekomme applikasjonsspesifikke krav, er fem alternativer tilgjengelige, inkludert: Konformt belegg (C), et sett med underfunksjoner inkludert isolert 5V og 12V hjelpeutgang - Fjernkontroll - Power Good (R3), M3 gjenget monteringshull (T3), tilkobling av en ekstern forlengelsesenhet (U1) og for applikasjoner som krever ekstra sikkerhet, er GHA700F tilgjengelig med en forsterket isolasjon i samsvar med IEC klasse II (E).

GHA700F måler 76,2 x 38,1 x 127 mm [3,0 x 1,5 x 5,0 tommer] (W x H x D) og veier maks 570g.

Den 700W GHA700F er den tredje modellen i COSELs GHA-serie, som inkluderer den 300W GHA300F og den 500W GHA500F.

Kombinasjonen av høy isolasjon, lav lekkasjestrøm og høy kvalitet gjør GHA-serien til en ideell kraftløsning for krevende bruksområder, ikke bare innen det medisinske feltet, men også for testing og måling, og industrielle bruksområder inkludert husholdningsapparater og lignende elektriske apparater.

GHA700F kommer med 5 års garanti og er kompatibelt med de europeiske RoHS- og Lavspenningsdirektivene.

Relatert lenke:

For mer informasjon, kontakt:

Presse og mediarelasjoner
Patrick Le Fèvre
Phone: +46 (0) 158 703 00

Salg og tekniske forespørsler
COSEL EUROPE GmbH
Lurgiallee 6-8, 60439, 60437 Frankfurt am Main, Germany
TEL: +49-69-95-0079-0
FAX: +49-69-50-8302-00
E-mail: sales@coseleurope.eu

Om Cosel:
COSEL ble etablert i Japan i 1969, og er verdensledende innen design og produksjon av høy-ytelses AC-DC kraftforsyninger, DC-DC omformere og EMI-filtre. Med kvalitet, pålitelighet og fleksibilitet som vårt hovedfokus, setter vi vår ære i å utvikle noen av de kvalitetsmessig beste og mest pålitelige produkter i verden i dag. COSEL Group er et globalt selskap med omsetning på USD 284 millioner, som sysselsetter omkring 790 ansatte og har salgskontorer i Japan, Asia, Europa og Nord-Amerika. Vårt produktspekter retter seg hovedsakelig mot krevende applikasjoner innen Industri, Fabrikkautomatisering, Medisin/Helse, Telekom, Belysning, Audio/Kringkasting samt Fornybar Energi. En fleksibel tilnærming med komplett innomhus design betyr at vi leverer produkter med de aller nyeste teknologier, og som møter de økende behovene hos våre kunder.

Til Redaksjonen:
COSEL Group inkluderer den europeiske kraftelektronikkspesialisten Powerbox International AB, som ble overtatt  av COSEL 25. Juni 2018.