COSEL med ny 1500W variant i sin robuste og pålitelige PJMA-serie med kraftforsyninger for krevende medisinske applikasjoner

•    Medisinsk isolasjonsklasse 2MOPP
•    Inngangs- / Utgangsisolasjon på 4kV
•    Egnet for medisinske «Body Floating» (BF) applikasjoner
•    Lavt energiforbruk uten last
•    Universelt inngangsområde 85 til 264VAC
•    5 års garanti

COSEL Co, Ltd (6905: Tokyo) kunngjorde i dag en utvidelse av tilbudet innen medisinske kraftforsyninger, med introduksjonen av en 1500W versjon i PJMA serien. Den nye 1500W PJMA1500F har et universelt inngangsområde fra 85 til 264VAC og er i samsvar med internasjonale sikkerhetsstandarder. Ettersom PJMA –serien er designet for krevende medisinske applikasjoner, er den blant annet egnet for såkalte Body Floating (BF) applikasjoner og er kompatibel med sikkerhetskrav i henhold til 2MOPP (IN/OUT) og 1MOPP (OUT/FG). Enhetens design er basert på en robust plattform og er optimalisert for å kunne tilby et svært godt pris/ytelse-forhold for medisinske applikasjoner som krever en kraftforsyningsløsning av høy kvalitet. PJMA-serien er tilgjengelig med fire ulike utgangsspenninger, på henholdsvis 12, 24, 36 og 48VDC.

PJMA-serien er basert på en robust plattform, og designet er blitt optimalisert for å kunne oppnå et meget godt pris-/ytelsesforhold for medisinske applikasjoner som krever en kraftforsyningsløsning av høy kvalitet.Medisinske applikasjoner krever robuste og svært pålitelige strømforsyninger som er i stand til å fungere over hele verden og som overholder sikkerhetsforskrifter. Basert på mange års ekspertise utviklet COSELs kraftelektronikkdesignere en optimalisert plattform for å kunne tilby et utmerket pris/ytelse-forhold, uten å gå på kompromiss med kvalitet og pålitelighet. PJMA-serien kan brukes innenfor det såkalte "universelle inngangsområdet" på 85 til 264VAC, og har en typisk effektivitet på opptil 88 %.

Fire enkeltspenninger er tilgjengelig som standard på utgangen: 12V/125A, 24V/64A, 36V/42A, og 48V/32A. Utgangsspenningen kan justeres ved hjelp av det innebygde potensiometeret.

PJMA-serien inkluderer kretser som skal begrense innkoblingsstrøm, overstrøm- og overspenningsbeskyttelse, samt en termisk beskyttelse.

Strømforsyningene karakteriseres av allsidighet og robusthet, og kan brukes i et omgivelsestemperaturområde på -20 til +70 grader celsius. Avhengig av den endelige monteringstypen for utstyret samt kjølingsforholdene, kan en derating oppstå.

Med sitt medisinske fokus har PJMA-serien en inngangs- til utgangsisolasjon i samsvar med 2MOPP, inngang til jord i henhold til 1MOPP, og utgang til jord ni henhold til 1MOPP. Enhetene er godkjent i samsvar med ANSI/AAMI ES60601-1 og EN60601-1 3. versjon.

I gjennomførte utstrålingstester har PJMA1500F oppfylt kravene i FCC-A, VCCI-A, CISPR32-A, EN55011-A and EN55032-A.

For å imøtekomme applikasjonsspesifikke krav, er en rekke alternativer tilgjengelig, inkludert konformt belegg (C), lav lekkasjestrøm (G), ekstern potensiometerkontakt (V), fjernkontroll (R) og lavhastighetsvifte (F4).

For styrke og lang levetid er PJMA-serien bygget inn i en lukket, galvanisert stålkapsling med en vifte montert på baksiden. PJMA1500F måler 178 x 61 x 268mm [7,01 x 2,40 x 10,55 rommer] (W x H x D), og veier 3,5 kg (maks).

Med tillegget av PJMA1500F, i fire modeller, dekker PJMA-serien nå effektområdet fra 300W og opp til 1500W.

PJMA-serien har fem års garanti og er i samsvar med de europeiske RoHS-, REACH- og Lavspennings-direktivene.