Powerbox overtar Eplax – styrker kundespesifiserte kraftløsninger for krevende anvendelser

Powerbox, en av Europas største leverandører av kraftforsyninger og en ledende kraft innen optimalisering av kraftsystemer for krevende anvendelser, kunngjorde i dag at de har kjøpt opp den privateide, tyske kraftforsyningsprodusenten Eplax. Oppkjøpet styrker Powerbox’ tilbud innen kundespesifiserte kraftsystemer, rettet mot deres fire hovedmarkeder - industri, medisin/helse, jernbane/transport og forsvar – der selskapet designer og distribuerer førsteklasses kraftomformerløsninger for systemer som krever høy pålitelighet.

Med mer enn 80 år samlet ekspertise har Powerbox og Eplax levert mer enn 3.500 kundespesifiserte kraftløsninger til et stort spekter av krevende applikasjoner verden over. Eplax ble etablert i 1964 (VERO) og har en merittliste på over 1.000 vellykkede kundespesifiserte prosjekter. Med sin dybdekompetanse  er de kjent for å overgå kundenes forventninger til kvalitet, robusthet og energioptimalisering, som bidrar til forlenget levetid og bedre pålitelighet i sluttproduktene. Selskapets portefølje omfatter også et stort spekter av standardprodukter for bruk i racksystemer.

Powerbox og Eplax har en lang historie bak seg som leverandører til noen av verdens mest krevende industrier, med høykvalitets kundespesifiserte kraftløsninger som forenkler komplekse kraftapplikasjoner” sa Martin Sjöstrand, Powerbox C.E.O. “Vi gleder oss over dette oppkjøpet, som ved å tilføre Powerbox Group ekspertisen og de dyktige medarbeiderne fra Eplax, vil komme alle våre kunder til gode, og støtte opp om selskapets strategi for å implementere forenkling og kvalitet i komplekse kraftsystemer.

Det tidligere og langvarige partnerskapet mellom Powerbox og Eplax har allerede vist at de forenede kunnskapene og ressursene er blitt verdsatt av våre felles kunder. Sammen tilbyr vi markedets ledende tekniske og kostoptimaliserte løsninger” sa Andreas Mielke, medeier i Eplax. “Jeg er overbevist om at vi, med vårt forsterkede globale salgsapparat i kombinasjon med sterke FoU-muligheter og utvalg av standardprodukter, i fellesskap kan utnytte det fulle potensialet av våre muligheter til å oppnå videre suksess i markedet.

Fra venstre til høyre:
Andreas Mielke – Eplax – Co-Managing Director
Martin Sjöstrand – Powerbox C.E.O.
Wolfgang Pape – Eplax – Co-Managing Director
Henrik Flygar – Alder / Powerbox – Board Member

For mer informasjon

Besøk www.prbx.com
Vennligst kontakt Patrick Le Fèvre, Director Marketing and Communication

Powerbox ble etablert i 1974, har hovedkvarter i Sverige og lokale virksomheter i 15 land på fire kontinenter, og betjener kunder over hele verden. Vi fokuserer på fire hovedmarkeder - industri, medisin, jernbane, transport og forsvar – der selskapet utvikler og markedsfører kraftomformingssystemer med høy kvalitet for krevende applikasjoner. Vårt formål er å bruke vår ekspertise til å styrke kundenes konkurranseevne ved å møte deres kraftbehov fullt og helt. Alle aspekter ved vår virksomhet er konsentrert om det målet, fra design av de avanserte komponentene som inngår i våre produkter, til vår kundeservice. Powerbox er anerkjent for tekniske innovasjoner som reduserer energiforbruket, og for selskapets evne til å håndtere hele produktlivssyklusen, og minimalisere den miljømessige påvirkningen.