Proptivity utvider med markedslansering i Norge

​​​

• Proptivity tilbyr innendørs 5G-nett til eiendomsmarkedet som en uavhengig aktør (en ”neutral host”)
  • Proptivity er den første ”neutral host”-tilbyder av innendørs 5G-nett i Norge og globalt
  • Proptivity og OneCo signerer strategisk avtale for installasjon og vedlikehold av Proptivity’s Gigabit 5G-nett i Norge

Proptivity har vært i drift i Sverige siden juni 2022 og lanseres nå offisielt også i Norge. Selskapet har allerede gjort store framskritt når det gjelder å mobilisere eiendomsmarkedet i Norge rundt muligheten til å skape mer fleksible, effektive og attraktive eiendommer med hjelp av høyhastighets innendørs mobilnett, dvs nett som leverer gigabit-hastigheter og kapasitet for de mest krevende kundene.

OneCo Networks og Proptivity har i dag signert en strategisk avtale om installasjons- og vedlikeholdstjenester, som gjør at Proptivity nå kan levere sin unike innendørs 5G-tjeneste i stor skala til eiendomsmarkedet også i Norge. Proptivity Norway AS har flyttet inn i Karvesvingen 5 på Hasle i Oslo under ledelse av Stein Hansen, som har lang telekom-erfaring bl.a. med mange ledende roller innen Telenor-konsernet.

Tidligere i år lanserte Proptivity kommersiell drift av verdens første høyhastighets innendørs 5G radioaksessnett i Stockholm. Proptivity installerer og drifter radioaksessnett som en «neutral host», dvs der alle operatører er invitert til å koble sine kunder til en felles infrastruktur for utmerket innendørsdekning.

Stein Hansen, CEO Proptivity Norway sier:“Innendørs mobil dekning og hastighet er en stor utfordring pga veldig begrenset inntrengning av signaler utendørs fra – og med 5G vil det være enda vanskeligere enn for 4G. I dagens digitaliserte samfunn trenger huseiere, leietagere og besøkende utmerket dekning og tilkoblingshastighet uansett hvor de befinner seg, som for det meste er innendørs – og de trenger dette uavhengig av hvilken mobiloperatør de bruker. Det er her Proptivity kommer inn. Vi tilbyr gigabit 5G i forretningsbygg uten multiple installasjoner og bortkastet energiforbruk. Vi er veldig glade for på ha en seriøs aktør som OneCo som strategisk leveransepartner. Gigabit 5G for alle!"

Tommy Johansen, produktsjef for innendørsdekning i OneCo sier: “Som samarbeidspartner med Proptivity tar vi enda et steg videre, og vil være med å tilby utbygging av høykvalitetsmobildekning i et marked der det er kjent at svak mobildekning skaper store utfordringer for byggeiere og leietakere. OneCo har lang erfaring i markedet med utbygging av mobil innendørsdekning, og bidrar med erfarne ingeniører, prosjektledere og montører som både planlegger, monterer og drifter anleggene. Vi ser fram til å samarbeide med Proptivity i årene fremover."

Stein Hansen, CEO Proptivity Norway, +47 905 01 905, stein@proptivity.com

Morgan Curby, CMO Proptivity, +46 763 350764, morgan@proptivity.com

Proptivity er grunnlagt for å levere en best mulig innendørs 5G-infrastruktur som en tjeneste i Norden og Baltikum. Løsningen er skapt for å møte etterspørsel fra byggeiere og leietagere - og kan oppsummeres som et mobilnett med forutsigbar dekning og ytelse gjennom et multi-operatør mobilnett med felles infrastruktur, dvs levert på en bærekraftig måte. Vi kaller dette Gigabit 5G, for å sette standarden for hvor bra det kan være. Forskning viser at det aller meste av 5G-trafikken konsumeres innendørs, men dekkes mest fra utendørs, uten mulighet for å oppfylle kravene fra byggeiere og leietagere. Ved å bruke Proptivity's Gigabit 5G, gis byggeiere og operatører muligheten til å levere høytytende 5G til sine kunder innendørs på en bærekraftig måte.

Tags:

Sitater