Børge Astrup skal lede Intelecoms satsning på skybaserte kontaktsenter

Report this content

Intelecom Group AS, en ledende leverandør av skybaserte og kundeplasserte kommunikasjonsløsninger, har ansatt Børge Astrup som ny leder for kontaktsenterområdet. Astrup vil der ha ansvar for selskapets skybaserte kontaktsenterløsninger globalt

Astrup startet sin karriere som salgskonsulent i Mamut ASA i 2005 og har over 10 års erfaring med svært sterke resultater i salgsledelse og forretningsutvikling fra programvareindustrien. Han kommer til Intelecom fra stillingen som Director of Finance and Operations i Visma-konsernet.

– Det er en spennende tid for kontaktsentermarkedet. Jeg tror at Software-as-a-Service (SaaS) vil fortsette å vokse i fremtiden og løsningsleverandører som ikke er i stand til å møte denne trenden vil forsvinne, sier Børge Astrup, og forsetter; jeg gleder meg til å være en del av en organisasjon som var en av de opprinnelige pionerene innen cloud computing, og jeg har stor tro på at Intelecom vil fortsette å lede an i utviklingen av skyløsninger innen kontaktsenterområdet.

Torkel Engeness, har frem til nå holdt rollen som både administrerende direktør i Intelecom Group AS og leder for forretningsområdet for skybaserte kontaktsenterløsninger. Engeness vil nå fokusere på sin rolle som administrerende direktør og støtte selskapets tre forretningsområder; Customer Contact, Interactive og System Integration.

– Jeg er meget glad for at Børge Astrup takket ja til å bli vår nye Managing Director for kontaktsenterområdet i Intelecom. Han har den erfaring og bakgrunn som er nødvendig for å støtte vår videre ekspansjon, og jeg er trygg på at han besitter de egenskapene som skal til for å skape vekst og gode økonomiske resultater for Intelecom i årene som kommer, sier Torkel Engeness.

Visma er også en kunde av Intelecom og Børge har vært Vismas kontrakteier.

– Børge vil bringe med seg en fantastisk kombinasjon av kunnskap om bransjen, samt opplevelsen av å være en kunde av Intelecom. Vi er vi spesielt fornøyd med at en person fra kundens side som kjenner produktet og bedriften vår har valgt å bli med oss, avslutter Engeness.

For mer informasjon kontakt: Torkel Engeness, Administrerende Direktør, +47 488 92 628.

Om Intelecom
Intelecom er en ledende leverandør av skybaserte og kundeplasserte kommunikasjonsløsninger. Vi har over 30 års erfaring og vår kompetanse gir kundene stabile, brukervennlige og skalerbare løsninger. Intelecom Connect som er selskapets skybaserte kontaktsenterplattform er blant de største i Europa. Intelecom eies av Herkules, Norges ledende Private Equity-aktør, med NOK 12,25 mrd i total kapitalbase. Herkules fokuserer på selskap med base i Norden, primært i Norge.

Intelecoms skybaserte kundesenterløsning Connect leverer muligheten til å administrere taletelefoni, e-post, chat, sms, web og henvendelser fra sosiale medier gjennom en kø og ett felles bruker grensesnitt for kundebehandleren, helt uavhengig av lokasjon. Den er utviklet for å kunne integreres med eksisterende IT miljøer slik som CRM systemer. Intelecom har over 2000 kunder, og 900 av dem er skybaserte. For mer informasjon, se www.intelecom.no

Børge Astrup, Managing Director for Intelecoms Contact Centre divisjon
Jeg gleder meg til å være en del av en organisasjon som var en av de opprinnelige pionerene innen cloud computing, og jeg har stor tro på at Intelecom vil fortsette å lede an i utviklingen av skyløsninger innen kontaktsenterområdet
Børge Astrup, Managing Director for Intelecoms Contact Centre divisjon