• Quinyx/

Quinyx kjøper opp Concrete, ledende plattform for oppgavehåndtering og medarbeiderengasjement. Oppkjøpet setter fart på Quinyxs ferd mot ta Workforce Management området til nye høyder

Oslo, 12. april 2022
Quinyx, en ledende leverandør innen Workforce Management-løsninger, kunngjorde i dag et oppkjøp av Concrete, den markedsledende plattformen for medarbeiderengasjement, butikkdrift og oppgavehåndtering. Calvin Klein, The North Face, Victoria’s Secret, Tory Burch og Superdry er blant de globale forhandlerne Concrete allerede leverer sin plattform til.

Quinyxs programvare for Workforce Management (vaktplanlegging) er basert på kunstig intelligens. Programvaren hjelper virksomheter med å automatisere, optimalisere og effektivisere arbeidsprosessene sine, samtidig som den støtter personalet og ivaretar deres engasjement. Plattformen forbedrer produktivitet, skaper forretningsresultater og øker medarbeidertilfredsheten hos kunder over hele verden, som McDonald’s, Elkjøp, Norgesgruppen, Oda, Boots, Lindex og Compass Group

– Oppkjøpet styrker produkttilbudet vårt. Ved å optimalisere programvare for vakt- og personalplanlegging med kunstig intelligens, får vi en løsning uten sidestykke å tilby markedet. Den vil gi virksomheter med butikkpersonale svært store forbedringer i alle drifts ledd, sier Erik Fjellborg, grunnlegger og administrerende direktør i Quinyx, og legger til at: – Vi gleder oss til å se vårt samlede tilbud revolusjonere måten kunden driver butikken og administrerer personalet på.

Quinyx og Concrete gir virksomheter en enestående mulighet til å koble ledere, butikkpersonale og hovedkontor sammen digitalt, for slik å gi formålstjenlig støtte i alle ledd av butikkdriften, fleksibilitet og engasjement til personalet som jobber på timebasis – og til sist: bygge bro mellom oppgaveutførelse, prognostisering og planlegging.

– Quinyx og Concrete forsøker å adressere to av de viktigste forholdene i butikkbransjen; administrasjon av ansatte og kundens forventning, sier Tristan Rogers, administrerende direktør i Concrete. – Sammenslåingen av våre teknologier var et naturlig neste steg for oss, for synergien mellom oppgave- og vaktplanlegging, butikkdrift og internkommunikasjon er betydelig. Quinyx ligger i front når det gjelder vaktplanlegging. Den fruktbare kombinasjonen av vår teknologi og kompetanse, vil styrke kundenes virksomhet og forbedre butikkpersonalets arbeidsdag.

Quinyx og Concrete har jobbet tett sammen i årevis. Oppkjøpet er en naturlig konsekvens av selskapenes felles engasjement for løsninger som styrker og støtter butikkpersonale.

Concrete forblir en egen enhet i Quinyx. Samarbeidet, som allerede var nært, blir med dette formalisert. Tristan Rogers forblir Concretes administrerende direktør, men vil dele Quinyx visjon og misjon om å utvikle begge merkevarene videre under Quinyx-paraplyen, og levere bransjens beste løsninger for butikkpersonale.

Om Quinyx

Quinyx is er en ledende leverandør av programvare for vaktplanlegging som forenkler organisering, timerapportering, kommunikasjon, vaktplaner, budsjettering og prognoser. Med avanserte og fleksible løsninger, bistår Quinyx virksomheter over hele verden med å operere i overensstemmelse med felles retningslinjer og bestemmelser, forbedre effektiviteten, redusere arbeidskostnader og holde ansatte engasjert.

I dag hjelper Quinyx over 900 selskaper med å spare tid og penger, øke produktiviteten og skape trivsel på arbeidsplassen. Quinyx har kontorer i USA, Storbritannia, Australia, Sverige, Finland, Tyskland, Norge, Danmark og Nederland. Deres programvarer har også blitt implementert globalt. Kundebasen inkluderer McDonald’s, Elkjøp, Norgesgruppen, Oda, Boots, Lindex og Compass Group. Quinyx støttes av ledende SaaS-investorer Alfvén & Didrikson, Battery Ventures og Zobito.

Om Concrete

Concrete hjelper merkevarer som Calvin Klein, The North Face, Victoria’s Secret, Tory Burch og Superdry med å beholde og engasjere de ansatte, så selskapene blir mindre utsatt for oppsigelser og kostnader knyttet til rekruttering og opplæring. Concrete leverer en mobilvennlig plattform for oppgavehåndtering og medarbeiderengasjement. Concrete brukes av mer enn hundre og seksti land og av mer enn hundre selskaper.

Carolin Jaques, Marketing Director Nordics

carolin.jaques@quinyx.com