Game Changer konkurransen 2015 er i gang!

Reach for Change i samarbeid med TV3, Viasat og P4 søker for andre året på rad etter ildsjeler som har en idé som løser presserende samfunnsproblemer som rammer barn og unge i Norge. Vinneren av konkurransen får en plass i inkubatorprogrammet til Reach for Change, der man blant annet får hjelp til å utvikle sin idé til å bli en bærekraftig virksomhet. Søknadsportalen til Game Changer konkurransen åpne frem til 19. juli.

Barn og unge i Norge og over hele verden står overfor en rekke utfordringer. Vi tror at mange av disse utfordringene kan løses, men for å gjøre dette behøver vi engasjerte mennesker med offensive, nye ideer. Vi ser etter en Game Changer som er engasjert og modig med offensive nye ideer, og som brenner for å skape en bedre hverdag for barn og unge.

TV3, Viasat og P4 sammen med Reach for Change er stolte av å, for andre året på rad, lansere konkurransen Game Changers. En konkurranse som går ut på å finne, feire og gi støtte til mennesker som gjør verden til et bedre sted for barn. Vinneren vil motta en plass i Reach for Change sitt program som inkluderer økonomisk støtte, profesjonell og personlig rådgivning, i tillegg til å bli en del av et internasjonalt nettverk. Programmet vil gi vinneren en mulighet til å dyrke sitt initiativ og få størst mulig sjanse til å bedre barn og unges hverdag.

Vi ser etter deg som har en innovativ idé, i et tidlig stadium som ønsker å motta støtte for å skape en mest mulig bærekraftig virksomhet. Du løser et reelt problem som rammer barn og unge i Norge og du er modig og uredd i ditt arbeid. Søknadsfristen for konkurransen er 19. juli. Søknadsprosessen varer frem til desember, men etter første intervjurunde i starten av september vil vi invitere 10-15 søkere til å ta del i vårt akseleratorprogram som vil gå i 12 uker fra september til november. I desember vil vi kåre årets Game Changer som vinner en plass i vårt inkubatorprogram og mottar et stipend til drift for 2016. Samtidig vil vi velge ut to til fire finalister som også vil få en plass i vårt inkubatorprogram. Les mer om konkurransen på www.gamechangers.no eller ta kontakt med Reach for Change på norge@reachforchange.org ved spørsmål om konkurransen.

Reach for Change tilbyr støtte til sosiale entreprenører i 17 land og det er mer enn 100 sosiale entreprenører med unike og innovative ideer som løser noen av de største utfordringene barn og unge møter på, som i dag er en del av Reach for Change sitt inkubator program. I 2014 bidro Reach for Change til at nesten én million barn og unge fikk en bedre hverdag.

Konkurransen foregår i alle Modern Times Group (MTG) sine land som en del av MTGs Game Changers initiativ. MTG samarbeider med non-profit organisasjonen Reach for Change for å finne den rette Game Changer til Norge, en person som er lidenskapelig opptatt av å endre barns liv.

Kristine Laake
Country Manager Norway