En ny forretningsbase i Stavanger, uten de tradisjonelle kostnadene

Åpningen av Regus-senter hjelper bedrifter med å vokse og redusere kostnadene

Bedrifter av alle størrelser får nå enklere tilgang til Europas oljehovedstad, takket være åpningen av det første Regus-forretningssenteret i Stavanger.

Regus har etablert senteret i Forus Næringspark i Stavanger. Området er sentrum for Norges store olje- og energisektor og et naturlig utgangspunkt for alle bedrifter som ønsker å utforske mulighetene innenfor denne sektoren. Over 1200 bedrifter har sin base der, blant annet ledende olje- og gasselskaper og mange IT-, markedsførings- og serviceselskaper som samarbeider med dem.

Alf Astrup, Regus’s Market Team Leader for Norway, sier følgende: "Stavangers internasjonale forretningsfokus gjør byen til et perfekt sted for å utforske nye muligheter innen energibransjen. Lanseringen av fleksible arbeidsplassløsninger fra Regus i Stavanger gir enda flere muligheter. Det åpner døren for bedrifter som ønsker å teste ut markedet og skaffe seg kontakter. Det blir raskere, enklere, mer kostnadseffektivt og mindre risikofylt å utforske hvilke inntjeningsmuligheter som finnes i Stavanger."

Regus' fleksible arbeidsplasser i næringsparken i Stavanger åpner også opp nye muligheter for bedrifter som allerede er etablert i Stavanger. Det å ta steget fra underutnyttede, permanente kontorer til en mer fleksibel modell kan hjelpe bedrifter med å redusere kostnadene uten at konkurranseevnen svekkes.

Undersøkelser som ble utført for Regus tidligere i år, avslørte at 45 % av bedriftene mente at det å betale for unødvendig mye fast kontorplass bidro til å forverre den økonomiske situasjonen til bedriftene i nedgangstidene. 39 % sa at det å redusere fast kontorplass var en av de beste måtene å spare utgifter på uten at det hadde en negativ innvirkning på veksten. Åpningen av Regus Stavanger betyr at bedriftene der nå kan velge en slik kostnadsbesparende løsning.

Astrup sier videre: "Når bedrifter ønsker større effektivitet, kan det nye Regus-forretningssenteret i Stavanger være til god hjelp. I stedet for å betale mye for et permanent kontor som kanskje ikke blir fullt utnyttet, kan bedrifter nå ta i bruk en mer fleksibel arbeidsform, og kun betale for den kontorplassen de bruker til enhver tid. De får fremdeles alle fordelene ved å ha en tilstedeværelse i Stavanger, men uten de kostnadene som er knyttet til tradisjonelle, faste kontorlokaler."

Notater til redaktører

Regus' forretningssenter i Forus Næringspark i Stavanger er det sjette senteret i Norge, og det første utenfor Oslo. Senteret i Stavanger tilbyr over 1500 kvadratmeter med kontorer, møterom og businesslounge. Fasilitetene omfatter sikker høyhastighets internettilgang og WiFi, videokommunikasjonsrom og forretningsstøtte på flere språk.

Stavanger Forus Business Park er et av landets største og raskest voksende næringsparker, og er utviklet som et internasjonalt midtpunkt for handel og industri. Det huser 1200 selskaper og gir arbeid til 25 000 mennesker.

For intervju eller omvisning i Regus nye senter, vennligst kontakta

Eric Uggla, på mail eric@bondpremea.com, telefon +46 704 151525

Regus er verdens største leverandør av innovative kontorløsninger. Regus tilbyr alt fra fullt utstyrte kontorer til profesjonelle møterom, business lounges og videokonferanserom. Regus tilbyr en ny måte å arbeide på, enten det er hjemmefra eller fra kontoret. Selskaper som Google, GlaxoSmithKline og Nokia samt tusenvis av små og mellomstore bedrifter i vekst drar nytte av å outsource sine kontorer og arbeidsplasser til Regus. Over 1 000 000 kunder bruker Regus' kontorer daglig. Regus finnes på til sammen 1200 steder i 550 byer i 95 land. Det gjør det mulig for kunder og bedrifter å arbeide hvor som helst, når som helst og på hvilken som helst måte. For mer informasjon se www.regus.no