• Regus/

Lykken er … å drive egen virksomhet (spesielt for generasjon X og Y) – dette ifølge en undersøkelse utført av Regus

Det er god balanse mellom jobb og privatliv i Norge sammenlignet med andre land rundt om i verden. Dette viser Regus' Work:life Balance Index som nå er offentliggjort   Men forholdet mellom jobb og privatliv blir enda bedre hvis du er generasjon X eller Y.

Undersøkelsen, som blir utgitt for andre året på rad av Regus – den globale leverandøren av kontorløsninger – baserer seg på synspunktene til 26 000 yrkesaktive i mer enn 90 land.

Til tross for at Norge har en solid global rangering, har landet i løpet av det siste året tapt mange plasser på indeksen over balanse mellom jobb og privatliv. Resultatet skyldes trolig økt arbeidspress som følge av at økonomien er i sterk vekst. Bare 57 % av bedriftseierne rapporterte om at de trivdes bedre på jobb nå sammenlignet med for et år siden.

I motsetning til hva man kanskje skulle tro, ser det ut til at den eldre generasjonen har større problemer med å finne balansen mellom jobb og privatliv. Yngre arbeidstakere (74 %) trives bedre på jobben enn etterkrigsgenerasjonen (57 %), og de er mer fornøyde med produktivitetsnivået sitt (75 % sammenlignet med 57 %).

Undersøkelsen viser følgende:

• Norge oppnår 125 poeng i Regus' Work:life Balance Index 2013, sammenlignet med 155 i 2012
  • Det globale gjennomsnittet er 120
  • Bedriftsledere oppnår 120 poeng
  • Generasjon X og Y oppnår 130 poeng

Alf Austrup, Country Manager hos Regus, sier følgende: "Ansatte som trives på jobb, er mer produktive, og det er også mindre sannsynlig at de sier opp jobben. Det begynner å se lysere ut på arbeidsmarkedet, og arbeidsgivere er i ferd med å innse at de må ha fokus på mer fleksible arbeidsordninger for å ansette eller holde på dyktige medarbeidere. Man kan blant annet gi de ansatte muligheten til å arbeide på forskjellige steder.  Dette er ikke noe nytt. De lokale sentrene i nettverket vårt tas hver dag i bruk av personer som jobber fleksibelt.

Tidligere undersøkelser utført av Regus, har vist at 72 % av de yrkesaktive på verdensbasis mener at fleksible arbeidsordninger gjør dem mer produktive.

Generasjon Y: født etter 1980, generasjon X: født 1965–80, etterkrigsgenerasjonen: født 1945–64.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte: eric@bondpremea.com eller +46 704151525

Regus er verdens største leverandør av fleksible arbeidsplasser. Regus tilbyr alt fra fullt utstyrte kontorer til profesjonelle møterom, businesslounger og verdens største nettverk av videokonferanserom. Regus tilbyr en ny måte å arbeide på, enten det er hjemmefra, fra kontoret eller på farten. Selskaper som Google, GlaxoSmithKline og Nokia samt tusenvis av små og mellomstore bedrifter i vekst drar nytte av å outsource sine kontorer og arbeidsplasser til Regus.

Over 1,3 millioner kunder bruker Regus' kontorer daglig. Regus finnes på til sammen 1500 steder i 600 byer i 100 land. Det gjør det mulig for enkeltpersoner og bedrifter å arbeide hvor som helst, når som helst og på hvilken som helst måte. Regus ble etablert i Brussel i Belgia i 1989. Hovedkontoret ligger i Luxembourg, og selskapet er børsnotert i London.

Du finner mer informasjon på: www.regus.no