IDEX Biometrics og Reltime lanserer neste generasjons biometriske Web3-, ID- og Betaling kort

Report this content

Dette er verdens første biometriske kort i sitt slag som støtter lagring av digitale eiendeler, identifikasjon og EMV-betalinger

OSLO, 9. august 2022—IDEX Biometrics ASA og Reltime AS har gleden av å kunngjøre et strategisk partnerskap for i fellesskap å utvikle og markedsføre verdens første, og neste generasjons, Web3 biometriske betalingskort inkludert lagring av digitale eiendeler, kombinert med digital identifikasjon. Dette alt-i-ett, EMV1-kompatible biometriske betalingskortet forventes å nå markedet i første halvdel av 2023. Den biometriske løsningen basert på IDEX Biometrics sensorteknologi vil muliggjøre EMV-kompatible betalinger sammen med Reltime’s globale Web3 finansielle økosystems for Web3 og Metaverse. Ved å sikre både fiat- og digitale transaksjoner med et ekstra sikkert lag med autentisering, vil smartkortet også inneholde andre helt unike funksjoner.

Dessuten vil dette sikre Web3 Cold Storage-betalinger og ID-kortet støtte andre Web3-, NFT- og digitale aktiva formater som for eksempel vil bli brukt i daglig bruk. Dette vil møte behovene til mennesker over hele verden for å beskytte verdifulle digitale eiendeler fra å bli stjålet eller mistet, samtidig som de lagres på en sikker måte offline, uten innblanding fra eventuelle mellommenn, eller risikoen til å bli hacket.

Web3-markedet anslås å nå USD 81,5 milliarder i 2030, med raske fremskritt innen Metaverse, Web3 og blokk-kjedeteknologi, samt et skifte i dataeierskap mot brukere som 'nøkkeldrivere2.

Samtidig planlegger selskapene å tilby flere B2B2C-løsninger, inkludert Reltime’s ‘FastTrack to Web3’, som kan tilbys til finansinstitusjoner, telekommunikasjonsselskaper, fintech-firmaer og andre parter som ønsker å gå inn i Web3 og Metaverse området, se:

“Reltime er utrolig fornøyd med dette nye strategiske samarbeidet med IDEX Biometrics,” sier Peter Michel Heilmann, administrerende direktør i Reltime. “Vi ser ubegrenset potensial og muligheter ved å bringe denne viktige, biometriske, Web3-funksjonen til Reltime’s Layer 1, Proof of Authority-økosystem i 150 land. Med dette virkelig unike kortet, løser vi faktisk tre av dagens utfordringer som mennesker og bedrifter står overfor – sikker off-line lagring, betalinger og identitet – og gir dem trygghet fra å bli hacket eller svindlet. Kortet passer også perfekt inn i vårt ‘FastTrack to Web3’-tilbud, og gir bedrifter med tusenvis av kunder og store organisasjoner med millioner av kunder muligheten til å knytte de sammen. Dette er noen av de fordelene som Reltime globale, pålitelige, høyytelse Web3-plattform bringer til markedet.

“IDEX Biometrics-samarbeidet med Reltime skaper nye muligheter for betalingskort og digital autentisering, og gir flere markeder og nye inntektsstrømmer,” sier Vince Graziani, administrerende direktør i IDEX Biometrics. “Vi ser frem til å samarbeide med Reltime for i fellesskap utvikle og bringe dette til det globale markedet. Mer innovative biometriske teknologi som svarer til forbrukernes etterspørsel etter alt-i-ett smartkort og løsninger som beskytter digitale eiendeler og trygt lagrer dem offline.

1 Forkortelse for Eurocard, Mastercard og Visa.

2 CAGR (2021–2030): 43,7 prosent. Kilde: Emergen Research, Web 3.0 Market

For ytterligere informasjon, kontakt:

Cornelia S. van der Laak, International Relations Officer
Reltime AS
Tlf.: +4740769988

cornelia@reltime.com

Peter Michel Heilmann, administrerende direktør
Reltime AS

pm@reltime.com

Twitter: https://twitter.com/reltime_rtc
Facebook: https://www.facebook.com/reltimeecosystem
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/reltimedefi
Telegram: https://t.me/reltimedefiecosystem
BitMart: https://www.bitmart.com/trade/en?symbol=RTC_USDT
CoinTiger: https://nomics.com/exchanges/cointiger/markets/rtc_usdt

Om IDEX Biometrics

IDEX Biometrics (OSE: IDEX og Nasdaq: IDBA) er en ledende leverandør av fingeravtrykksidentifikasjonsteknologier som tilbyr enkel, sikker og personlig autentisering for alle. Vi hjelper folk med å foreta betalinger, sikre identiteten deres, få tilgang til informasjon eller låse opp enheter med et fingertrykk. Vi utvikler, konstruerer og kommersialiserer dette, men allikevel bringer utrolig brukervennlige løsningene til markedet. Vårt totale adresserbare marked representerer en raskt voksende mulighet for flere milliarder enheter.

For mer informasjon, besøk www.idexbiometrics.com

Om Reltime

Reltime har bygget verdens første globale, Layer 1 PoA Blockchain, kombinert med et globalt Web3 finansielle økosystem. Med hovedkontor i Oslo bygger Reltime en ny global ecosystem av mennesker og bedrifter som er ivrige etter å ta tilbake kontrollen over økonomien og teknologien sin. Reltime-medlemmer kan foreta eKYC, sende, motta, ta ut, sette inn, låne, låne ut, tjene, bytte, samhandle, handle og åpne felleskontoer innenfor Web3s finansielle økosystem i 150 land.

Brukere kan også lage sitt eget økosystem innenfor Reltime med Open API. I tillegg tilbyr selskapet disruptiv og banebrytende B2B2C og Web3 Embedded Finance (‘FastTrack to Web3’) løsninger til partnere over hele verden.

Reltime har notert sitt RTC-token på flere globale digitale børser, inkludert BitMart og CoinTiger, og har datterselskaper i Norge (Conax Technology AS, etablert i januar 2010), Litauen og El Salvador. Reltime hentet nylig penger fra GEM Digital Limited
#MoreThanMoney

For mer informasjon, besøk www.reltime.com  og www.reltime.com/pitch

VAREMERKE ERKLÆRING
IDEX, IDEX Biometrics og IDEX-logoen er varemerker som eies av IDEX Biometrics ASA.

Reltime, Reltime-logoen og ordet ‘Reltime’ er varemerker og eies av Reltime AS. Alle andre varemerker og patenter eller produktnavn tilhører deres respektive innehavere.