Større muligheter med SAPAs nye fasadesystem TENTAL

Vi lanserer et nytt fasadesystem i aluminium som skaper flere muligheter med mindre klimaavtrykk, uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Lanseringen kommer i flere trinn gjennom 2024, og vil blant annet inkludere prefabrikkerte fasader og utvidet sortiment. TENTAL er produsert av Hydro CIRCAL 75R som betyr at fasaden består av minst 75% resirkulert aluminium fra forbrukerskrap. 95% av materialet i fasadesystemet kan resirkuleres. Med vårt tilbuds- og beregningsprogram TechDesign er det mulig å skape dynamiske EPD-er for hvert prosjekt. Vi lanserer også digital ID som vil gi tilgang til transparent informasjon om hele fasadens livssyklus og vedlikehold.

Flere muligheter

TENTAL 50 MT og 60 MT tilbyr et bredt spekter fasadeløsninger med mulighet for stor kreativ frihet uten å gå på kompromiss med kvalitet eller bærekraft.

TENTAL 50 MT og 60 MT skaper muligheter for store glassflater, diskré synlig profilbredde og en følelse av åpenhet, der rikelig lysinnslipp bidrar til å skape en innbydende og luftig atmosfære.

Et stort utvalg dekorprofiler gir store muligheter for å skreddersy det utvendige uttrykket. TENTAL 50 MT og 60 MT er verifisert i henhold til gjeldende standarder og oppnår høye ytelser for både regn- og lufttetthet.

Med TENTAL 50 MT og 60 MT er det mulig å benytte samme system for både fasade og glasstak, og bidrar derfor til en mer effektiv produksjon.

Mindre påvirkning

TENTAL 50 MT og 60 MT tar hensyn til hele livssyklusen og er utviklet med sirkularitet i fokus. Vårt resirkulerte aluminium, Hydro CIRCAL, skaper forutsetninger for en sirkulær arkitektur. Foruten aluminiumet resirkuleres også isolerstegene som benyttes i vår høyisolerte fasade. Isolerstegene er produsert i resirkulert xPET, som betyr at helt vanlige plastflasker kan omdannes til en viktig komponent i en fasade. TENTAL 50 MT og 60 MT er utviklet for å kunne demonteres og dermed resirkuleres.

TENTAL 50 MT og 60 MT utfordrer tradisjonene og bidrar til å bygge for fremtiden.

SAPA er et verdensledende selskap innen byggsystemer i aluminium som tilbyr avansert design og innovative løsninger, utviklet med en bærekraftig tilnærming. Vårt mål er at alle produkter skal være laget av resirkulert og resirkuleringsbart innhold. Med 40 års erfaring tilbyr SAPA løsninger for vinduer, dører, skyvedører, fasader og solskjerming gjennom et nettverk av kvalifiserte produsenter og installatører. Med høye arkitektoniske ambisjoner tilbyr SAPA også eksklusive utvalg av farger, håndtak og minimalistisk design.

SAPA finnes i Skandinavia, Benelux og Baltikum, men også globalt under varemerker som DOMAL og TECHNAL.

SAPA er et varemerke fra HYDRO-konsernet, et globalt integrert selskap som er til stede i et bredt spekter av markedssegmenter for resirkulering av aluminium og metall, energi og fornybar energi.

For mer informasjon besøk www.sapa.no