Kongsberg bestiller Sectra Tiger

Kongsberg bestiller Sectra Tiger Sectra har tegnet avtale med Kongsberg Defence Communications AS i Norge for NATO-versjonen (NSK 200) av Sectras avlyttingssikre mobiltelefon Tiger®. Avtalen, som omfatter 1.000 telefoner med tilbehør, er firmaets hittil største ordre på den nye Tiger-versjonen. - Vi tror det finnes et betydelig behov for NATO-godkjente avlyttingssikre mobiltelefoner innenfor NATO. De bestilte telefonene er en startvolum for levering til våre første NATO-kunder, sier Torunn Øvreås, vice VD på Kongsberg Defence Communications AS. - Dette er den hittil største seriebestillingen på vår nyeste modell av Tiger-telefonen. Den fordyper vårt partnerskap med Kongsberg Defence Communications på dette området, sier Per Unell, VD på Sectra Communica tions AB. Kongsberg Defence Communications selger mobile kommunikasjonssystem for militært bruk og inngår i Norges største forsvarskonsern, Kongsberg Gruppen. Det er et velrenommert selskap for kommunikasjons- og kryptoprodukter med et stort antall forsvarskunder verden over. Sectra har siden desember 2000 hatt et strategisk samarbeid med Kongsberg Defence Communications for salg og markedsføring av Sectra Tiger® over hele verden. Sectra Tiger® garanterer sikker kommunikasjon hele veien fra sender til mottaker ved tale- og dataoverføring. Krypto og GSM-teknologi er integrert i telefonen på en måte som gjør den til den sterkeste mobile kryptotelefonen på markedet. For ytterligere informasjon kontakt: Jan-Olof Brüer VD og koncernchef, Sectra AB, tel +46 13 23 52 09, job@sectra.se Per Unell, VD Sectra Communications AB, tel +46 708 23 52 49, pu@sectra.se Velkommen til vår hjemmeside: http://www.sectra.se Sectras virksomhet Sectra har siden midten av 80-tallet fremgangsrikt bedrevet utvikling og salg av høyteknologiske produkter innenfor medisinsk IT og telekom. I dag omfatter virksomheten produkter innenfor medisinske system, avlyttingssikre kommunikasjonssystem og trådløse informasjonssystem. Virksomheten innenfor avlyttingssikre kommunikasjonssystem bedrives i det heleide datterselskapet Sectra Communications AB. Sectra AB ligger i Mjärdevi Science Park i Linköping og har vokst fram fra forskningen ved Linköpings universitet. Virksomheten bedrives i seks land og antall medarbeidere er 185. Omsetningen for året 00/01 var 292 MSEK. Siden mars 1999 er Sectra notert på OM Stockholmsbørsens O-liste. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/27/20010827BIT00170/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/27/20010827BIT00170/bit0002.pdf