Roger Lund Antonesen er ny konserndirektør for Personmarked i SpareBank 1 SR-Bank

Report this content

Roger Lund Antonesen kommer fra stillingen som Divisjonsdirektør for SMB i DNB og vil overta stillingen etter Jan Friestad som konserndirektør for Personmarked i SpareBank 1 SR-Bank.

-Jeg synes SpareBank 1 SR-Bank har en interessant utfordrerposisjon i det norske bankmarkedet, og det er et finanskonsern som jeg ser fram til å bli en del av, sier den nyansatte konserndirektør for Personmarked, Roger Lund Antonesen.

Han overtar jobben etter Jan Friestad som etter ti år som PM direktør går over i en ny stilling i konsernledelsen med ansvar for konsernstrategi og prosjekter.

Lund Antonesen har jobbet 15 år i DNB. Han startet i DNB i 2006 som kundeansvarlig og med å hente inn nye SMB-kunder i Bergen. Siden 2012 har bergenseren hatt ulike regionale lederroller i DNB-systemet innenfor områdene investeringsrådgiving og bedriftsmarked. I 2019 overtok han det overordnede ansvaret for alle DNBs 230.000 norske SMB-kunder, og kunder innen offentlig sektor.

- Å få lede SR-Banks største forretningsområde og det å skulle være klokt og strategisk til stede som en relasjonsbank for kundene med fysisk distribusjon og gode digitale tjenester, er noe som jeg ser fram til å jobbe med, sier Lund Antonesen.

Personmarkedsdivisjonen er SR-Bank-konsernets største divisjon med 490 ansatte og over 350.000 personkunder.

Lund Antonesen har studert ledelse og internasjonal handel ved Monash University i Melbourne. Han har også en MBA i Strategic Management fra NHH og en MBA i Techonology Management fra NTNU.

Det har vært stor interesse for stillingen med mange sterke kandidater å velge mellom både internt og eksternt.

-Valget falt på Roger som jeg er trygg på vil bidra til konsernets vekst og vil levere på de strategiske målene vi har satt oss. Jeg kjenner Roger fra min tid i DNB, og er trygg på at han vil passe godt inn i SR-Bank-kulturen, sier konsernsjef Benedicte Schilbred Fasmer

Lund Antonesen vil tiltre i stillingen 1. desember 2021.