GreenCoat RWS fra SSAB – for svært holdbare og bærekraftige takrennesystemer

For å imøtekomme den globale etterspørselen etter bærekraftige og holdbare byggematerialer har SSAB utvidet sitt GreenCoat® takrennesystem av fargebelagt stål ved å introdusere GreenCoat RWS Pural BT med et flott, matt utseende. Produktet har et belegg med biobasert teknologi (BT) laget av svensk rapsolje i stedet for fossilbasert olje, noe som er unikt på markedet.

Klimaet er i endring. Vanlig regn kan føre til 10 mm nedbør på én time. Dette gir opptil 1 tonn vann på et 100 kvadratmeter stort tak, noe som krever et holdbart takrennesystem som kan håndtere de kraftigste stormene med minst mulig vedlikehold – samtidig som det ser flott ut.

GreenCoat RWS fargebelagt stål fra SSAB tilbyr flott design, overlegen kvalitet og miljøfordeler for alle halvrunde og rektangulære takrennesystemer. De leveres i et bredt utvalg i nesten 40 farger og kan enkelt matches med GreenCoat®-taket for et gjennomført design over hele bygningen.

GreenCoat RWS-produktene har et dobbeltsidig overflatebehandlingssystem som gir utmerket bestandighet mot korrosjon (RC5) og mekanisk slitasje som tåler selv de mest krevende værforholdene. De har også høy fleksibilitet og formbarhet, slik at de kan formes på praktisk talt alle mulige måter.

Utviklet i samarbeid med partnere

Nye GreenCoat RWS Pural BT er et resultat av omfattende produktutvikling som inkluderer tilbakemeldinger fra forbrukere, testresultater og ekspertise fra partnerne våre.

Produktet tilbyr utmerket korrosjonsbestandighet (RC5), glansbestandighet og fargeekthet med den høyeste klassifiseringen (Ruv5) i samsvar med oppdatert EN 10169.

Samarbeidspartnerne er: Piristeel (Finland), Galeco (Polen) og BILKA (Romania).

Bærekraftige bygninger

Dagens byggetrender viser at etterspørselen etter bærekraftige materialer er økende. For å møte disse voksende trendene globalt, tilbys byggherrer den nye GreenCoat RWS Pural BT med et bærekraftnivå som ikke finnes noe annet sted i dagens marked, med svensk rapsolje i stedet for fossilbasert olje. Resultatet er et produkt med høy ytelse, god formbarhet og enkelt vedlikehold.

Stål er også et av de få materialene som tilbyr 100 % resirkulering i et lukket kretsløp. Dette betyr at produktet kan brukes gjentatte ganger uten at det påvirker egenskapene eller ytelsen – og uten farlig avfall. Stål er også enkelt å oppgradere og gjenbruke, noe som gjør det til et perfekt valg til kostnadseffektive og holdbare takrennesystemer.

«Bærekraft spiller en viktig rolle i byggebransjen. Med våre førsteklasses GreenCoat® fargebelagte stålkvaliteter leverer vi de mest bærekraftige produktene med overlegne tekniske egenskaper til byggebransjen», sier Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe i SSAB Group.

GreenCoat RWS er et fargebelagt, kromfritt stål som oppfyller kjemikalieregelverket REACH.

Bildetekst:

1. Olavi Huhtala, Executive Vice President SSAB Europe hos SSAB Group
  2. GreenCoat RWS Pural BT er enkelt å vedlikeholde og kostnadseffektivt gjennom hele livssyklusen. Produktet har et vakkert, matt utseende som skaper et flott designuttrykk i takrennesystemer.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Erik Haltbakk, SSAB, Telefon: +47 948 30178, erik.haltbakk@ssab.com

SSAB er et nordisk og amerikansk stålkonsern. SSAB leverer verdiskapende produkter og tjenester utviklet i nært samarbeid med sine kunder for å skape en sterkere, lettere og mer bærekraftig verden. SSAB har medarbeidere i mer enn 50 land. SSAB har produksjonsanlegg i Sverige, Finland og USA. SSAB er børsnotert på Nasdaq OMX Nordic Exchange i Stockholm og Nasdaq OMX i Helsinki. www.ssab.com. Følg oss på sosiale medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter og YouTube.