STOREBRAND ASA: Avklaring i utestående skattesak

Det vises til børsmelding datert 13. desember 2023, der Storebrand informerte om at Finansdepartementet hadde tatt ut en stevning mot Skatteklagenemdas avgjørelse til fordel for Storebrand i skattesaken som gjelder om konsernbidrag skal redusere inngangsverdien på aksjer for Storebrand Livsforsikring.

Finansdepartementet har i et prosesskrift fra Regjeringsadvokaten datert 15. mars 2024 avklart at de ikke vil argumentere for at stevningen omfatter indirekte konsernbidrag. Siden Storebrand Livsforsikring sin skattesak i hovedsak dreier seg om indirekte konsernbidrag, betyr denne avklaringen at det vesentligste av Storebrands sak er endelig avgjort.

Det foreligger ingen ny informasjon som gir grunnlag for endringer i selskapets regnskap.

Lysaker, 18. mars 2024

Johannes Narum, Leder Investor Relations:
johannes.narum@storebrand.no eller (+47) 993 33 569

Kjetil Ramberg Krøkje, leder for Strategi, Finans og M&A:
kjetil.r.krokje@storebrand.no eller (+47) 934 12 155

Storebrand er et nordisk finanskonsern som leverer økonomisk trygghet og frihet til privatpersoner og bedrifter. Vi ønsker å tilby bærekraftige løsninger og motivere våre kunder til å ta gode økonomiske valg for fremtiden: sammen skaper vi en fremtid å glede seg til. Storebrand har om lag 55 000 bedriftskunder, 2,2 millioner personkunder og forvalter 1212 milliarder kroner. Konsernet har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og er notert på Oslo Børs (STB).

Besøk oss på www.storebrand.no

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EUs Market Abuse Regulation og krav i henhold til den norske verdipapirhandelloven § 5-12.