Vestland fylkeskommune har valgt Storebrand som ny pensjonsleverandør

Storebrand blir ny leverandør av offentlig tjenestepensjon for Vestland fylkeskommune, en ordning som omfatter mer enn 11 000 nåværende og tidligere ansatte, og en forventet overføring av midler på 3,7 milliarder kroner. Overføringen til Storebrand skjer ved årsskiftet.

– Dette er en viktig milepæl for oss i Storebrand. Vi er svært godt tilfredse med å ha gitt det beste tilbudet på offentlig tjenestepensjon, og vi lover å jobbe hardt for at Vestland og alle deres ansatte skal bli fornøyde med sin pensjonsordning, sier konsernsjef i Storebrand, Odd Arild Grefstad.

Vestland fylkeskommune la pensjonsordningen sin ut på anbud etter sammenslåingen av de to tidligere fylkene Sogn og Fjordane og Hordaland i januar i år. Vestland er det første fylket som flytter pensjonsordningen sin fra KLP til Storebrand. Storebrand begynte forrige år å tilby offentlig tjenestepensjon etter pensjonsreformen i offentlig sektor.

Lysaker, 30. september 2020

Kontaktperson:

Leder Investor Relations, Daniel Sundahl:
daniel.sundahl@storebrand.no eller (+47) 913 61 899

Storebrands ambisjon er å sikre våre kunder økonomisk frihet og trygghet gjennom å være den beste tilbyderen av langsiktig sparing og forsikring. Storebrand leverer bærekraftige løsninger tilpasset kundens livssituasjon, slik at hver enkelt får en bedre pensjon i en mer bærekraftig verden. Storebrand har om lag 40 000 bedriftskunder og 2 millioner personkunder og har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Storebrand forvalter 880 milliarder kroner og er en av Nordens største kapitalforvaltere. Vi jobber målrettet for å nå vårt formål: En fremtid å glede seg til. Storebrand (STB) er notert på Oslo Børs. Besøk oss på www.storebrand.no og følg oss på Twitter:  @Storebrand_no. Denne meldingen er informasjonspliktig i henhold til Verdipapirhandellovens § 5-12.