Stratsys ønsker Torgrim Takle velkommen som ny styreleder

Stratsys, en ledende leverandør av programvareløsninger for smart compliance og bærekraftsledelse, kunngjør i dag utnevnelsen av Torgrim Takle som ny styreleder. Takle overtar etter Katarina Bonde, som går av etter fire suksessrike år som styreleder.

Torgrim Takle har en imponerende bakgrunn med lang erfaring i lederroller innen IT- og teknologisektoren. Han har tidligere vært administrerende direktør for Crayon Group, hvor han ledet selskapet i betydelig vekst og strategiske oppkjøp. Under hans lederskap økte Crayons omsetning syv ganger til 2 milliarder euro, og aksjekursen steg 22 ganger. Torgrim har tidligere erfaring som Associate Principal hos McKinsey, samt en rekke styreverv hvor han i dag er styreleder for Tellu, Talentech, Trustmarque og Verified.

Torgrim Takle kommenterer: "I en verden hvor behovet for effektive støtteverktøy innen ESG/compliance og selskapsstyring vokser raskt, er det svært spennende å ta på seg oppgaven som styreleder i det ledende nordiske selskapet innen dette området. Jeg ser frem til å være med på Stratsys sin reise fremover."

"Vi er veldig glade for å ønske Torgrim Takle velkommen til Stratsys sitt styre," sier Fredrik Demling, administrerende direktør for Stratsys. "Hans omfattende og relevante erfaring vil være uvurderlig når vi fortsetter å akselerere veksten og styrke posisjonen vår som det åpenbare valget for å sikre effektiv etterlevelse av regelverk og bærekraftig vekst."

Tidligere styreleder Katarina Bonde takker for seg etter en suksessrik periode på fire år med sterk vekst og innovasjonstakt. "Det har vært en fantastisk reise med Stratsys, og jeg er stolt over alt vi har oppnådd sammen," sier Bonde.

Fredrik Demling, CEO, Stratsys : fredrik.demling@stratsys.se

Lisen Zethraeus, CMO, Stratsys: lisen.zethraeus@stratsys.se

Stratsys er et SaaS-selskap grunnlagt i Sverige i 2000; med en plattform som forenkler og effektiviserer compliance-arbeidet innenfor forretningskritiske områder som bærekraft, GRC og virksomhetsstyring. Stratsys har ca. 170 ansatte og støtter i dag over 500 kunder i Sverige og Norge; med kontorer i Göteborg, Stockholm og Oslo.