Stratsys välkomnar Torgrim Takle som ny styrelseordförande

Stratsys, en ledande mjukvaruleverantör av lösningar för smart compliance och hållbarhetsstyrning, meddelar idag utnämningen av Torgrim Takle som ny styrelseordförande. Takle tar över efter Katarina Bonde, som avslutar fyra framgångsrika år som ordförande.

Torgrim Takle har en imponerande bakgrund med lång erfarenhet i ledande positioner inom IT- och tekniksektorn. Han har tidigare varit VD för Crayon Group, där han ledde företaget genom betydande tillväxt och strategiska förvärv. Under hans ledarskap ökade Crayons omsättning sju gånger till 2 miljarder euro och aktiekursen steg 22 gånger. Torgrim har tidigare erfarenhet från många år som Associate Principal på McKinsey samt ett betydande antal styrelseuppdrag där han idag sitter som styrelseordförande för Tellu, Talentech, Trustmarque och Verified.

Torgrim Takle kommenterar: ” I en värld där behovet av effektiva stödverktyg inom ESG/compliance och företagsstyrning växer snabbt, är det mycket spännande att ta mig an uppgiften som styrelseordförande i det ledande nordiska bolaget inom detta område. Jag ser fram emot att vara med på Stratsys resa framåt.”

"Vi är mycket glada över att välkomna Torgrim Takle till Stratsys styrelse," säger Fredrik Demling, VD för Stratsys. ”Hans omfattande och relevanta erfarenhet kommer att vara ovärderlig när vi fortsätter att accelerera tillväxten och stärka vår position som det självklara valet för att säkra effektiv efterlevnad av regelverk och hållbar tillväxt."

Tidigare styrelseordförande Katarina Bonde tackar för sig efter en framgångsrik period på fyra år med stark tillväxt och innovationstakt. "Det har varit en fantastisk resa med Stratsys, och jag är stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans," säger Bonde.

Fredrik Deming, VD, Stratsys : fredrik.demling@stratsys.se

Lisen Zethraeus, CMO, Stratsys: lisen.zethraeus@stratsys.se

Om Stratsys

Stratsys är ett svenskgrundat SaaS-bolag med en plattform som förenklar och effektiviserar efterlevnadsarbetet inom affärskritiska områden såsom hållbarhet, GRC och verksamhetsstyrning. Stratsys har ca 170 anställda och stöttar idag över 500 kunder i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo.