WiMP klar for iPad

Musikktjenesten WiMP lansererer i dag som første skandinaviske musikkstreamingtjeneste en spesialversjon for Apples nettbrett iPad. Den nye applikasjonen preges av WiMPs redaksjonelle profil og fokus på musikkoppdagelse, og er tilgjengelig for nedlasting i AppStore i Norge og Sverige.

WiMP til iPad kan beskrives som en mellomting mellom en pc- og en mobilversjon. Brukergrensesnittet er tilpasset nettbrett med større skjerm enn mobil, og er tilpasset en del andre bruksscenarioer enn sin slektning iPhone. Det er gitt mer plass til redaksjonelt innhold med for eksempel artistbiografier, spillelister med redaksjonelle tekster og albumomtaler fra Platekompaniet. Det er også gitt plass til relaterte artister, slik at brukeren lettere kan finne ny musikk.

”WiMP for iPad har fokus på å gi en ny brukeropplevelse med det beste fra PC-versjonen og mobilversjonen. iPad er en spennende plattform, som egner seg svært godt til å inspirere brukere til å utforske nye musikk i en avslappet situasjon som i sofaen, i hagen eller når du er på reise. Det redaksjonelle innholdet, lage spillelister og offline-modus når man er på farten er også med i iPad-versjonen”  sier Per Einar Dybvik i WiMP.

iPad-versjonen av WiMP inneholder hele WiMPs musikkbibliotek, med over ti millioner lisensierte låter, og hele det redaksjonelle utvalget med spillelister, albumlister og søk.

WiMP for iPad som slippes i dag er den første musikktjenesten spesielt tilpasset for nettbrett i Skandinavia og det vil komme en rekke forberdringer i kommende versjoner, både planlagte, og ikke minst basert på tilbakemeldinger fra brukerne.

WiMP er i sterk vekst og hadde per inngangen av mai 200 000 betalende brukere i fire land. For tiden pågår utrullingen av WiMP til 700 000 norske Canal Digital-kunder, som får tilbud om musikktjenesten inkludert i sitt tv-abonnement. I morgen holder WiMP en pressekonferanse i forbindelse med dette, og en paneldebatt om norsk digital musikks framtid. Ta kontakt med ida@thisis.no for invitasjon og påmelding.

For spørsmål, vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com, Per Einar Dybvik, sjef for WiMP, +47 901 04 317, per.einar.dybvik@aspiro.com.

WiMP er en norsk streamingtjenste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksaradio. Les mer på www.wimp.no