WiMP tester ny åpen webspiller og tilbyr spennende nyheter

Fra i dag kan du teste musikktjenesten WiMP direkte i nettleseren, og helt uten å registrere konto. WiMP åpner en betaversjon av den nye webspilleren, som også inneholder en rekke nyheter. I tillegg til et design som gjør det enda enklere å finne fram i den gigantiske musikkatalogen på over 25 millioner låter, får brukerne også tilgang til musikkvideoer, en ny spillelisteseksjon og sin personlige profil i tjenesten.

Den nye webspilleren er tilgjengelig direkte i nettleseren på play.wimpmusic.com og krever ingen installasjon. Spilleren lanseres i en betaversjon, og er åpen for spilling opp til 30 sekunder av låtene uten at registrering av konto er nødvendig. Hvis du allerede er WiMP-bruker er det bare å logge inn og spille.

WiMP presenterer video

I mai lanserte WiMP sin egen videokanal i Android-klienten. I den nye webspilleren finnes også musikkvideo i HD hver artistside.

"Musikk fortjener den beste lydkvaliteten, som vi har i WiMP, men musikk er også mye mer enn lyd. WiMP gir deg tilgang til alle musikkvideoene fra plateselskapene, og vi vil også investere i både vårt eget innhold fra WiMP Live Sessions og videomaterial fra andre partnere. Alt med ambisjoner om å tilby våre brukere den ultimate musikkopplevelsen", sier administrerende direktør i WiMP Music Andy Chen.

WiMP har lisensiert musikkvideoinnhold fra alle de store musikkselskapene og mange små, totalt over 75.000 musikkvideoer.

Stilig ny spillelisteseksjon med musikk for alle anledninger

WiMP har fra starten av profilert en sterk redaksjonell profil, hvor nesten all musikk som vises i tjenesten er håndplukket av den norske musikkredaksjonen. Musikkredaktørene jobber hver dag for å gi brukerne de beste musikkopplevelsene fra alle hold og kanter, både geografisk og sjangermessig. Fra store amerikanske hits til norske perler, fra klassikere til siste nytt og fra Debussy til Donkeyboy. WiMP har også fokusert på albumet, med både anbefalinger, topplister og albumlister. Spillelister har naturlig nok også vært viktig, og i den nye versjonen av WiMP har nettopp denne delen fått seg en ansiktsløftning. Den nye spillelistenseksjonen er delt inn i stemninger og situasjoner der brukerne kan velge musikk for avslapning, fest, trening, romantikk, konsentrasjon eller middag på første nivå. De som ønsker å dykke enda lenger ned, kan også finne historiske lister, sesongsbaserte lister, medielister, topplister, gjestelister og hendelsesbaserte lister.

"Vi presenterer mange hundre spillelister i løpet av ett år, og møter nå behovet for å vise fram de mest relevante listene i hver kategori. I tillegg introduserer vi en fast spilleliste til hver situasjon som vil oppdateres ukentlig og som gjør det svært lett å finne god musikk enten du skal slappe av eller er på farten," sier Sveinung Rindal, global redaktør i WiMP Music.

Bygg din musikksamling med personlig profil
En annen ny funksjon er muligheten til å opprette en personlig profil, legge til fornavn, etternavn og bilde. Profilsiden viser også musikksamlingen din, både musikk lagret som favoritter og spillelister du har opprettet er samlet på én side.

"Slik kan du administrere all musikken din på ett sted og bygge din egen platesamling," sier Rindal.

Annet snacks i den nye versjonen:
- Enklere navigasjon med undermenyene Nyheter, Anbefalt, topp og norsk, både innenfor album, låter og spillelister.
- Søkefunksjonen husker dine siste søk, slik at du ikke trenger å skrive dem inn på nytt.
- Finpussede sjangersider.
- Det er enda enklere å dele musikk fra tjenesten med andre.

For mer informasjon kontakt: Kristin Eldnes, PR- og kommunikasjonssjef, kristin.eldnes@wimpmusic.com , +47 908 07 389.

WiMP er en musikktjeneste med HiFi-lydkvalitet og den første og eneste multimedietjenesten med integrert redaksjonelt innhold, musikkmagasin og video. Med lokale redaksjoner i hvert land gir WiMP daglige anbefalinger, tips og spillelister for enhver anledning. Tjenesten er tilgjengelig på mobil, nettbrett, nettverksspillere og datamaskiner. Les mer på www.wimp.no eller www.wimpmusic.com .