Withings avduker ScanWatch Nova: Hvor klinisk presisjon møter luksusdesign

Withings revolusjonerer nok en gang verden av ultrakraftige helseskanninger, ved å integrere sensorene i en klokke med en fantastisk finish

Oslo – 5. desember, 2023, Withings, verdensledende innen tilkoblede helseenheter og oppfinneren av den første hybride smartklokken kunngjør sin siste innovasjon: ScanWatch Nova. Denne nye iterasjonen tilbyr en kraftig helseskanning i en praktfull luksusklokke i dykkerstil med viktige helsefordeler for å spore helsemålinger og aktivitet, inkludert on-demand elektrokardiogram, SpO2, kroppstemperatur 24/7, avansert aktivitetssporing og dyptgående søvnanalyse.

ScanWatch Nova tilbyr avanserte helsesporingsfunksjoner og er fullpakket med teknologi for å gjøre kontinuerlige målinger autonome og uanstrengt med et ekstraordinært 30-dagers batteri. Det praktfulle uret bygger umerkelig inn en kraftig helseskanning, med alle de banebrytende innovasjonene for å forbedre helsen din, pakket inn i en stilig estetikk inspirert av den tidløse tradisjonen med urmakeri i dykkerstil.» forklarer Etienne Trégaro, produktsjef i Withings.

ScanWatch Nova gir alle de mest nødvendige helseskanningene takket være de revolusjonerende sensorene og helsesporingsfunksjonene til den nylig annonserte Withings ScanWatch 2.  Tilgjengelig fra 5. desember på withings.com akkurat i tide til ferien priset til € 599,95, dens viktigste funksjoner inkluderer.

Klokken som forbedrer helsen din

• Elektrokardiogram av medisinsk kvalitet på forespørsel: ScanWatch Nova utfører et elektrokardiogram av medisinsk kvalitet på forespørsel1 for å oppdage potensielle hjerteanomalier til enhver tid, for eksempel atrieflimmer, som er en av de mest utbredte formene for arytmier, preget av uregelmessige hjerterytmer. Nesten 2 millioner tegn på AFib har blitt identifisert på ScanWatch siden 2020. På bare 30 sekunder kan brukere starte en EKG-avlesning med direkteresultater på Withings-appen gjennom to innebygde elektroder ved ganske enkelt å berøre rammen med hånden.
  • Indikere utbruddet av en sykdom: ScanWatch Nova gir grunnlinjesvingninger av kroppstemperatur dag og natt, som kan indikere utbruddet av en sykdom eller annen helsetilstand, samt øker evnen til å styre ytelse og restitusjon gjennom treningstemperaturvariasjonssoner. ScanWatch Nova har den revolusjonerende TempTech24/7-modulteknologien som kombinerer miniatyriserte varmeflukssensorer (måler energitransport) med en høynøyaktig temperatursensor (måler omgivelses- og hudtemperatur), sammen med puls- og akselerometerinngangskalibreringer for å levere en best-i-klassen kroppstemperaturvariasjon vurdering.
  • Vurder deler av respirasjonssystemet: Med ScanWatch Nova kan du få fred i sinnet med blodoksygen på forespørsel (SpO22), pluss å spore pusteforstyrrelser over natten samt gjennomsnittlig blodoksygen under søvn. God blodoksygenering er nødvendig for å tilføre energien musklene trenger for å fungere, noe som øker under en idrettsaktivitet. Hvis SpO2-verdien er under 90 %, kan det være et tegn på dårlig blodoksygenering, også kalt hypoksi.
  • Bidra til å oppnå mer avslappende søvn ved å spore søvnkvalitet og motta råd for forbedring. Med ScanWatch Nova kan brukere våkne til søvnkvalitetspoengene sine og dykke dypt inn i søvnmålingene deres (faser, dybde, varighet og avbrudd) med informasjon om hvordan de kan forbedres.
  • Øk aktiviteten din med sømløs sporing: ScanWatch Nova kan spore parametere som skritt, kalorier, høyde, treningsruter (via tilkoblet GPS i appen) og kan automatisk gjenkjenne mer enn 40 daglige aktiviteter som å gå, løpe, svømme og sykle. I tillegg tilbyr den Fitness Level-vurderinger gjennom estimering av VO2 Max, som måler hjertet og muskelens evne til å omdanne oksygen til energi under fysisk trening. Brukere kan enkelt og umiddelbart bytte fra Oyster-metallarmbåndet til FKM-armbåndet for mer komfort under treningsøkten (begge armbåndene er inkludert ved kjøp).

Presisjon møter luksus i dette klinisk utformede mesterverket

• Luksuriøs dykkerklokke-estetikk: Denne juvelen av innovasjon har blitt laget med fortreffelighet og en ekstrem oppmerksomhet på detaljer. Den inkluderer en roterende ramme av keramikk og rustfritt stål med lasergraverte markeringer som inkluderer standardkodene for dykkerpraksis og fullstendige Luminova hule klokkevisere, indikatorer og tykke opphøyde indekser som gjør at den kan brukes i dårlig lys. ScanWatch Nova har en raffinert solskive, urkassen er speilpolert og laget av rustfritt stål, og denne dykkerinspirerte klokken er ikke bare vanntett ved 10 ATM, den er også beskyttet av et safirglass med antirefleksbelegg. Det er et utsøkt ur som gir viktige varsler via den brukervennlige OLED høyoppløselige gråtoneskjermen, som sikrer klar lesbarhet.
  • Fenomenal batterilevetid: ScanWatch Nova har den ikoniske Withings 30-dagers batterilevetiden som gjør at brukere kan stole på den for kontinuerlig helsesporing uten hyppig opplading. ScanWatch Nova kommer med en USB-C-kabel som gir rask og full opplading på under 2 timer for å tillate kontinuerlig helse-, aktivitets- og søvnsporing dag og natt.
  • Ledende teknologi: Ved å bruke MultiWave PPG-sensorer og HealthSenseTM – Withings sitt proprietære operativsystem, kan ScanWatch Nova spore avanserte kardiovaskulære vitale funksjoner, inkludert hjertefrekvens, hjertefrekvensvariabilitet3 og EKG. Den er også i stand til å måle SpO24, pusteforstyrrelser og spore søvnmønstre.
  • Intuitiv Withings app: Koble din ScanWatch Nova sømløst til Withings-appen, som tilbyr et elegant og brukervennlig grensesnitt. Appen lar brukere tilpasse skjermen og informasjonen de kan se på klokkens display, for eksempel hjertefrekvensvariasjonen3, antall skritt de har gått, variasjonen av kroppstemperaturen i utgangspunktet, aktiviteter og mye mer. For å gå enda lenger kan de angi varslingspreferansene for favorittappene sine direkte på appen. Et langt trykk på skiven kan også starte deres foretrukne funksjon, og et hurtigsøk-alternativ lar dem aktivere klokkedisplayet når brukerens håndledd løftes. Gjennom appen kan de også motta personlig innsikt, trender og anbefalinger for å optimalisere helsereisen.

«Med ScanWatch Nova har vi laget en ekstraordinær hjertehelsehybrid-smartklokke som er like klinisk kraftig som den er vakker. Ved å sømløst slå sammen luksusdesign med kraften i helseteknologi, kan folks helsereiser nå være like imponerende som de er effektive. Det gir fantastiske, konkrete helsefordeler som en medisinsk EKG og estetisk lokke i én forbløffende pakke." kommenterte Eric Carreel, grunnlegger og president for Withings.

Tilgjengelighet

Klokkeelskere kan bestille ScanWatch Nova online på Withings.com fra 5. desember 2023, priset til 599,95€ og deretter fra begynnelsen av februar 2024 hos våre detaljhandelspartnere. Klokken kommer med et østersarmbånd som smalner fra 20 mm til 18 mm for en sikker og komfortabel passform. Den er tilgjengelig i blått, grønt og svart.

1Klinisk evaluert ECG, tilgjengelig via Withings Scan Monitor

2Ikke-medisinsk SpO2

3Tilgjengelig i 2024

4Ikke-medisinsk SpO2

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Nora Mäki, BCW, nora.maki@bcw-global.com, +46 70 240 23 91

Om Withings

Withings utviklet den første smartvekten i 2009 og har siden da vært en pioner innen smarttilkoblet helseteknologi. Selskapets klinisk validerte og multi-prisvinnende produktserier brukes av millioner over hele verden, og inkluderer smartvekter, hybridklokker, blodtrykksmålere, søvnanalysatorer og mer. Withings-teamet, bestående av ingeniører, dataanalytikere og helsepersonell, samarbeider med kliniske eksperter for å gjøre det mulig å ta medisinske målinger hjemmefra. Withings var de første som introduserte hjemme-målinger for pulsbølgehastighet og elektrodermal aktivitet – og de har stadig funnet mer presise måter å måle helsen vår på. Withings Health Solutions, er en dedikert avdeling som bistår helsepersonell med forebygging og behandling av kroniske sykdommer, fjernovervåking av pasienter, klinisk forskning og mer, og bidrar til å bygge bro mellom pasienter og deres omsorgsteam.

WITHINGS dedikerer seg til å skape en verden der folk kan finne veien til bedre helse, og føle seg støttet når de skal følge den. Dette oppnår vi gjennom enheter designet for hverdagsbruk, understøttet av informasjon som gir langsiktig innsikt i egen helse og gjennom programmer som bidrar til å skape meningsfull endring.

Finn ut mer på WITHINGS.com og kontakt oss på FacebookInstagram eller Twitter.