Academic Work flörtar med IT-chefer och vinner pris i reklamtävling

Kampanjen ”rekryteringsknappen” där Academic Work har byggt en sändare för IT-chefer som är i akut behov av att anställa har tagit hem pris i reklamtävlingen 100-wattaren.

100-wattaren belönar reklam som gör skillnad och arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer.

På prisutdelningen och galakvällen som just nu pågår på Cirkus i Stockholm har vinnarna i kategorin Producent precis presenterats i valörerna 100 watt, 75 watt och 50 watt. Rekryteringsföretaget Academic Work tar hem 75 watt med kampanjen ”Rekryteringsknappen”. Reklambyrån Folket Sthlm har producerat kampanjen.

Juryns motivering för 75 watt, kategori Producent

”Det är svårt att veta vad man ska trycka på i sina budskap. Man vill ju att även den mest svårflörtade målgruppen ska känna, bli nyfiken, reagera och agera. Ännu svårare är det att mäta effekten. Vinnaren av årets 75-wattare har lyckats med allt detta i en och samma lösning.”

Pressfoto: Bild från kampanjen ”Rekryteringsknappen” (302 kb).

Academic Works kampanjfilm ”Rekryteringsknappen” på Vimeo: http://vimeo.com/95048623

ALLA VINNARE I KATEGORI PRODUCENT

100 WATT
Case:                    Växelkampanj