Delicato prisas för långsiktig varumärkesvård

- 100-wattarens alla vinnare i kategorin konsumentreklam Den 5 november presenterades de kampanjer som vunnit i årets 100-wattare, reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. I kategorin konsumentreklam vann Delicato hederspriset Långsiktig varumärkesvård för sina kampanjer under åren 2006 till 2008. Bakom kampanjerna står reklambyrån Ogilvy Stockholm.

- 100-wattarens alla vinnare i kategorin konsumentreklam

Den 5 november presenterades de kampanjer som vunnit i årets 100-wattare, reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. I kategorin konsumentreklam vann Delicato hederspriset Långsiktig varumärkesvård för sina kampanjer under åren 2006 till 2008. Bakom kampanjerna står reklambyrån Ogilvy Stockholm. Tävlingen arrangerades för tjugonde året och prisutdelningen ägde rum i Frihamnshallen i Stockholm inför 800 besökare.

Med mod, glimten i ögat och ett rejält intag av kalorier har 2009 års vinnare i Långsiktig Varumärkesvård visat hur mycket stark kommunikation betyder.
Istället för att vända kappan efter vinden och försöka anpassa sig till den stora hälsotrenden har man gått tillbaka till kärnan och byggt sin kommunikation på en stark konsumentinsikt; "det är okej att njuta ibland".
Man har befäst och förtydligat sin position på marknaden. Man har med oförändrad distribution och produktflora ökat försäljningen med hela 40 %. Det är ett tydligt bevis på hur stark kommunikation är avgörande för både varumärket och hela företagets framtid.

KONSUMENTREKLAM

Långsiktig varumärkesvård
KAMPANJ: Delicato 2006-2008
ANNONSÖR: Delicato
HUVUDBYRÅ: Ogilvy Stockholm

100-watt
KAMPANJ: Lite sämre lägen, mycket bättre guidning
ANNONSÖR: NetOnNet
HUVUDBYRÅ: Garbergs

75-watt
KAMPANJ: Gillar du att vinna men hatar att förlora?
ANNONSÖR: Riksgälden
HUVUDBYRÅ: Storåkers McCann

KAMPANJ: Fredagsmys
ANNONSÖR: OLW