Eton tar hem förstapris i reklamtävlingen 100-wattaren

Skjorttillverkaren Eton premieras för sin företagskampanj ”Eton Closets B2B” i 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar.

Idag presenterades vinnarna i årets upplaga av 100-wattaren, tävlingen som belönar de som lyckats bäst i att skapa kreativ kommunikation som gett resultat. Eton Shirts belönas med förstapriset 100 watt i kategorin "Företag" som belönar Business-to-Business-kommunikation (kommunikation från ett företag till ett annat).

Priset får de för sin kampanj ”Eton Closets B2B” som är framtagen med hjälp av reklambyrån Tillsammans Sthlm. Kampanjen till befintliga och nya återförsäljare visade Etons stora sortiment i form av fem tydligt paketerade kollektioner – Eton Closets.  Kampanjen fick ett enhetligt utryck med 32 bilder och 32 filmer som visade allt från egna byggda fysiska garderober för mässor & event till säljpresentationer.

Juryns motivering för 100 watt, kategori Företag:
”Förflyttning av ett varumärke i en konservativ bransch kan vara lika svårt som att förflytta berg. Men omsorgen om och förståelsen för återförsäljarledet var en välinvesterad vänlighet som betalade sig direkt. Att underlätta för andra att göra ett bra jobb är inte bara generöst utan också ett vinnande koncept. Och när en kampanj - som inte heller kostar skjortan - genererar så avsevärt många fler nya kunder är det extra anmärkningsvärt. Grattis Eton och välkommen ut ur en synnerligen lyckad garderob!”

Se alla vinnare i 100-wattaren 2015 här

Kontaktperson, Sveriges Annonsörer

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs mer på 100wattaren.se