Felix Herngren leder 100-wattaren

Felix Herngren blir kvällens konferencier på 100-wattarens prisutdelning den 1 december.
-
Jag tycker 100-wattaren är en perfekt reklamtävling. Bra reklam handlar om effektivitet och kreativitet i en perfekt mix, säger Felix Herngren.

100-wattaren belönar reklam som fungerar och arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.

När årets prisutdelning och fest äger rum på Münchenbryggeriet den 1 december är det Felix Herngren som är kvällens konferencier.

- Jag har jobbat med reklambyråer i över tjugo år. Så jag vet en del om vad jobbet kräver. Jag tänker grilla vinnarna rejält. Och pressa dem på hur de gör så förbannat bra kampanjer, säger Felix Herngren.

Per Rosvall, projektledare för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer, är mycket nöjd med valet av konferencier:

-          Det är alltid en utmaning att hitta en ”programledare” som kan hålla ihop en hel kväll och både har kunskap om branschen och är en stark och underhållande scenpersonlighet. Vi tror inte att vi kunde ha hittat en mer lämpad person för uppdraget, säger Per Rosvall.

Förutom glada vinnare kommer kvällen att bjuda på spännande underhållning, mat och interiör från restaurangen Sturehof som ”flyttar in” på Münchenbryggeriet för en kväll.

För mer information kontakta gärna:

Per Rosvall, projektledare för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer
E-post: per.rosvall@annons.se
Telefon: 0702-66 15 23.

Eleonor Sager, presskontakt Felix Herngren
Telefon: 0735-75 81 75.

100-wattaren belönar reklam som fungerar, det vill säga reklam som har gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Sex jurygrupper om vardera tio personer, från annonsörsidan, reklambyråer, mediebyråer samt undersökningsföretag, bedömer och utser vinnarna för de olika tävlingskategorierna. Prisutdelningen 2011 sker den 1 december. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs gärna mer på www.100wattaren.com