Kristian Luuk och Daniel Hallberg leder årets 100-wattsgala!

Den 8 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Kristian Luuk och Daniel Hallberg som leder galan i Stockholms stadshus.

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och årets gala och prisutdelning går av stapeln den 8 februari i Stockholms stadshus. Vinnarna bland de 73 nominerade bidragen i tio kategorier kommer i år att utses under ledning av duon Kristian Luuk och Daniel Hallberg. Galakvällen bjuder på en unik feststämning i Blå hallen med trerättersmiddag och härlig underhållning.

– Vi ser fram emot att hylla alla nominerade bidrag som har bevisat att de har skapat effekt och därmed bidrar till att göra verksamheter och företag framgångsrika. Något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer.

– JCDecaux är stolt huvudsponsor till 100-wattaren och vi finslipar nu de sista detaljerna för att kvällen ska bli så makalös som möjligt för publiken. Vi ser verkligen fram emot att få hylla vinnarna i denna mycket prestigefyllda tävling, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.

Välkommen till en festfylld kväll för att hylla Sveriges mest effektfulla marknadskommunikation.

Läs mer om tävlingen, de nominerade bidragen och juryn

Köp biljetter till årets gala!

Partners till 100-wattaren: JCDecaux, Bauer Media, YouTube och Kantar Marketplace
Produktionspartners: Online Voices, Awardly och TED Retorikstudio

Vid frågor kontakta:
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, Sveriges Annonsörer

ulrika.strallhofer@sverigesannonsorer.se

Om 100-wattaren
Tävlingen har arrangerats sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga marknadsföring och kommunikation som gett bevisad effekt. 100-wattaren handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. De nominerade bidragen bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta och inspirera andra att utvecklas. Läs mer på 100wattaren.se.

Om forskningen
100-wattarens effektdatabas är ett långsiktigt forskningsprojekt och samarbete mellan Sveriges Annonsörer och NoA Consulting, där en databas samlar samtliga bidrag från 100-wattaren sedan 2020 års tävling. Forskningsansvarig är Ek.Dr. Niklas Bondesson rådgivare och partner på NoA Consulting och Forskare vid Stockholms universitet. Syftet är att ge annonsörer ökad kunskap om best practice för maximal effekt.

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924. Läs gärna mer på sverigesannonsorer.se

Citat

Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer