Per Rosvall till Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer rekryterar Per Rosvall till en nyinrättad tjänst som bland annat innebär ansvar för organisationens största arrangemang Stora Annonsördagen och 100-wattaren samt för läromedlet Media Smart. Per lämnar därmed tjänsten som vd för Creative Section.

Per Rosvall har stor erfarenhet från branschen, från såväl köpar- som säljarsidan. Han har arbetat på företag som Levi Strauss, Walt Disney, Canal Plus och på reklambyråerna BBDO och Saatchi & Saatchi. Per har även varit vd för Sveriges Mediebyråer och grundade då StockholmMediaWeek 2004.

– När Sveriges Annonsörers vd, Anders Ericson, berättade om den nyinrättade tjänsten kändes det genast som ett väldigt kul och intressant uppdrag. Att få ansvara för 100-wattaren, Stora Annonsördagen och initiativet mot grundskolan, Media Smart, är ett hedersuppdrag som jag hade svårt att tacka nej till, säger Per och fortsätter:

– Mina relationer till Sveriges Annonsörer går långt tillbaka i tiden. När jag jobbade på Walt Disney på 90-talet såg jag till att vi blev medlemmar i organisationen. Jag har även suttit i juryn för 100-wattaren och sist, men inte minst, har jag förstås haft mina duster med Sveriges Annonsörer när jag jobbade som vd för Sveriges Mediebyråer.

Om Per Rosvalls uppdrag:

• 100-wattaren är tävlingen som belönar kreativ reklam som har gett effekt. Varje år tävlar drygt 200 kampanjer i fem olika tävlingskategorier.
  • Stora Annonsördagen är Sveriges Annonsörers årliga temadag. I år arrangeras dagen som besöks av cirka 350 marknadschefer och övriga branschintressenter den 21 april.
  • Media Smart är läromedlet som utbildar dagens mellanstadie- och högstadieelever till morgondagens smarta konsumenter.

– Per har en energi och entusiasm som få. Detta kombinerat med en mycket bred erfarenhet gör honom till den optimala affärsutvecklaren för våra mest prioriterade arrangemang, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Lars Blomberg, styrelseordförande i Creative Section om Per:
– Per har som vd aktivt bidragit till att utveckla och strukturera Creative Section till ett modernt, digitalt medieföretag, och under hans ledning har tjänsterna Playad och PlayShop framgångsrikt lanserats på marknaden. Vi är mycket tacksamma för att få tillgodogjort oss av Pers erfarenheter och kunskap och önskar honom all lycka till i sina nya utmaningar.

För mer information, kontakta:
Anders Ericson,vd, Sveriges Annonsörer:
E-post:
anders.ericson@annons.se, telefon: 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99.
Elisabeth Thörnsten, kommunikationschef, Sveriges Annonsörer:
E-post:
elisabeth.thornsten@annons.se, telefon: 08-545 252 34 eller 0708-34 66 30.