Pressinbjudan till 100-wattarens dagsfest med prisutdelning

I år är 100-wattarens prisutdelning en dagsfest för första gången. Klockan 12:00-17:00 den 4 december utses årets vinnare i 100-wattaren – tävlingen som belönar kommunikation som fungerar.

Vi har avsatt ett begränsat antal biljetter för pressbevakning av arrangemanget. Sista dag för anmälan är den 30 november.

När?
Fredagen den 4 december 2015 klockan 12:00-17:00.
Fördrink från klockan 12.00. Finlunch och prisutdelning: klockan 13.00 till cirka 16.30.
Detaljerat körschema delas ut i pressmappen till alla närvarande journalister.

Var?
Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm.

Vad erbjuds ackrediterade journalister på plats?

• Plats vid pressbord nära scenen.
  • Mat och dryck (serveras innan prisutdelning för press).
  • Wifi (lösenord finns i pressmappen som delas ut på plats).
  • Detaljerat körschema för hela prisutdelningen: alla programpunkter, när olika priser delas ut etc.
  • Annonsörer och byråer finns tillgängliga för intervjuer på plats.

Vad händer under kvällen?
Under dagsfesten kommer totalt 24 priser att delas ut - varav åtta stycken 100-wattsstatyetter - inom kategorierna Konsument - kampanj, Konsument - singel, Företag, Ideellt - kampanj, Ideellt - singel, Internationellt, Årets nytänk, Långsiktigt. Hela listan över de totalt 66 nominerade bidragen finns här.

Även Sveriges Kommunikationsbyråers Bengt Hanser-stipendium delas ut till den som under 2015 "...har uppmuntrat opinionsbildande insatser som belyser och hävdar marknadskommunikationens roll i näringsliv och samhälle". 2014 gick detta pris till reklamforskaren Nina Åkestam. Läs mer om Bengt Hanser-priset på Sveriges Kommunikationsbyråers hemsida.

Hur anmäler jag mig?
Pressanmälan skickas senast måndag 30 november till jannice.borekull@annons.se
Observera dock att antalet pressplatser är begränsat.

Varmt välkommen!

Kontaktperson, Sveriges Annonsörer

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs mer på 100wattaren.se