Stockholms Centralstation värd för 100-wattarens nomineringsvernissage

I år slår reklamtävlingen 100-wattaren på stort och har sin nomineringsvernissage den 25 september på Nordens mest besökta plats – Centralhallen i Stockholms Centralstation. Samarbetet sker med Jernhusen Media.

– Det känns jätteroligt att 100-wattarens nomineringsvernissage kommer till vår mest besökta eventyta. Samarbetet ger oss en unik möjlighet att visa upp vår arena för byråer och annonsörer och samtidigt ge 100-wattaren chansen att nå ut till en bred publik med sina budskap. Vi strävar efter samma sak – att visa att kreativa kampanjer i effektiva kanaler ger bra effekt, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media.

På vernissagen, som inleds klockan 17, kommer alla nominerade case att presenteras och visas för inbjudna. Dessa bidrag representerar de bästa reklamcasen i Sverige, som genom kreativ höjd har uppnått bästa möjliga effekt det senaste året. Under hela dagen visas föredömliga exempel på bra reklam för alla passerande på Centralstationen.

– Det är roligt att ha hittat en ny partner som Jernhusen Media! Vi tycker också att det ska bli spännande att få vara i en så publik och myllrande miljö som Centralstationen. Det är inte ofta man får chansen att visa upp reklam som fungerar för en så pass stor publik, säger Dennis W Larsson, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.

Samarbetet mellan 100-wattaren och Jernhusen Media innefattar bland annat nomineringsvernissagen i Centralhallen på Stockholms Centralstation och exponering på digitala stortavlor inför 100-wattsgalan den 15 oktober.

Om Stockholms Centralstation
Stockholms Centralstation är tillsammans med Cityterminalen Nordens största resecentrum med 250 000 resenärer och besökande varje dag under året. Majoriteten av de besökande är mellan 26 och 55 år, och 51 procent är män och 49 procent kvinnor, varav en dryg femtedel besöker stationen flera gånger i veckan. Över hälften stannar minst en halvtimme. Jernhusen Media säljer och utvecklar reklam- och eventytor på 33 stationer i hela landet.

Om 100-wattaren
100-wattaren är reklamtävlingen som har arrangerats varje år sedan 1990. 100-wattaren belönar reklam som fungerar, det vill säga reklam som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Reklamens syfte ska vara väl definierat och resultatet mätt. För att kvalificera till 100-wattaren måste de tävlande visa att deras kommunikation har gjort skillnad. Den som hittar smartast sätt att uppnå rätt resultat vinner. Tävlingen har sex kategorier: Konsument, Producent, Ideellt, Smart, Internationellt och Långsiktigt. 100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.
Läs mer på www.100wattaren.com

Ann Hermansson, marknadsansvarig, Jernhusen Media,
 08-410 032 46, 0734-13 32 46, ann.hermansson@jernhusen.se
Dennis W Larsson, Event- och utbildningschef, Sveriges Annonsörer, 0705-91 11 19, dennis.larsson@annons.se
Erik Huss, pressansvarig, Sveriges Annonsörer,
08-545 252 34, 0725-66 15 70, erik.huss@annons.se

Sveriges Annonsörer är intresseorganisationen för landets annonsörer. Vi vill på olika sätt bidra till den bästa möjliga avkastningen på våra medlemmars investeringar i reklam och media, samt få dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Vi står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och vi är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med drygt 550 medlemsföretag och över 4 000 personer i vårt nätverk. Läs gärna mer på www.annons.se

Stockholms Centralstation värd för 100-wattarens nomineringsvernissage. www.100wattaren.com

Citat

Ann Hermansson, Jernhusen Media
Det är inte ofta man får chansen att visa upp reklam som fungerar för en så pass stor publik.
Dennis W Larsson, Sveriges Annonsörer