Tele2:s företagslösning – årets bästa företagskampanj

Tele2 vände uppochner på start-up logiken och skapade ett komplett företag, det enda som saknades var en idé. Vem som helst med en affärsidé kunde vara med och tävla om att få ta över företaget, till ett värde av två miljoner kronor. Kampanjen ”Tele2 End-Up” blev en succé och prisas nu som årets bästa företagskampanj.

Tele2 End-Up vände uppochner på start-up logiken och påvisade att en bra affärsidé inte är nog för överlevnad. Den uppmärksammade nya företagsformen underhöll, utbildade i företagande och förändrade attityden till Tele2 på mycket kort tid. Nu prisas Tele2 med sin byrå Åkestam Holst NoA med 100-watt i kategorin ”Företag Kampanj”.

Allt startar med en bra affärsidé. Årets 100-wattare går till en briljant idé som vänder på resonemanget. Genom att efterlysa världens första End-Up lyckas Tele2 visa att man tar företagande på allvar och samtidigt röra sig bort från prisdiskussion och fokusera på det som är viktigast: kommunikationslösningar. En blivande reklamklassiker som är lika underhållande som varumärkesbyggande.

”Gör plats” för Arbetsförmedlingen med Le Bureau tilldelas 75-watt i kategorin medan ”Renault - Vägen till framgång” från biltillverkaren Renault med byrån Reaktion tar hem 50-watt.

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36, tero@annons.se

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.