TV4-Gruppen ny huvudsponsor till 100-wattaren

TV4-Gruppen blir 100-wattarens nya huvudsponsor i ett långsiktigt samarbete.

Det är nu klart att 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar, får en ny huvudsponsor i TV4-Gruppen. Ett avtal som sträcker sig tre år framåt.

– ”100-wattaren har saknat en huvudsponsor under några år och därför är vi mycket glada och stolta att TV4 väljer att storsatsa på 100-wattaren. Det ger tävlingen nya möjligheter", säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.

Malin Häger, försäljningsdirektör för TV4-Gruppen, ser fram emot samarbetet:

– ”100-wattaren är ett viktigt evenemang som både vi, Sveriges Annonsörer och KOMM har ett gemensamt intresse i att driva. TV4-Gruppen vill vara den bästa partnern för alla våra kunder. Det känns därför både bra och naturligt att samarbeta kring 100-wattaren, som belönar kommunikation som inte bara är innovativ och kreativ, utan som bevisligen också har fungerat”.

TV4-Gruppen kliver även in som sponsor för Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen under 2016 och 2017.

Vilka som är nominerade i årets upplaga av 100-wattaren offentliggörs fredagen den 23 oktober.  Mer information om 100-wattarens nomineringsvernissage finns här

Årets 100-wattsfest och prisutdelning äger rum den 4 december på Münchenbryggeriet med start klockan 12:00 och avslutas klockan 17:00. Mer information och möjlighet att köpa biljetter finns på 100wattaren.se/prisutdelningen

Kontaktpersoner, Sveriges Annonsörer
Ulf Hermansson Samell,
utbildnings- och eventchef
Sveriges Annonsörer
08 545 252 30
072 50 50 104

Kontaktperson, TV4-Gruppen
Malin Häger
Försäljningsdirektör
TV4-Gruppen
malin.hager@tv4.se
08 459 40 00

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs mer på 100wattaren.se

Citat

Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.
Malin Häger, försäljningsdirektör för TV4-Gruppen