21st Century Mobile AB (publ) har över 1 000 kunder inom vården.

Report this content

21st Century Mobile AB (publ) meddelar att företaget har passerat 1 000 aktiva kunder inom vården. Till största del handlar det om kunder som arbetar inom tandvården i Sverige, Norge, Island och Danmark.

21st Century Mobile levererar innovativa mobila meddelandetjänster till bland annat företag som arbetar inom vården (påminnelser, bekräftelser, registrering och kontohantering) kopplade till patient- och journalsystem. Patienter kan enkelt få påminnelse om bokat tid, bekräfta en tid till sin tandläkare eller svara på en förfrågan om nytt besök. Genom att använda den mobila kanalen sparar tandläkaren tid och kan säkerställa bättre lönsamhet genom ökat beläggning på sin mottagning.

”Vi har arbetat målmedvetet de senaste åren med att knyta till oss partners inom vårdsektorn och utvecklat våra tjänster. Resultatet blev kraftig tillväxt inom området. Våra tjänster uppskattas av patienter och vårdgivare då de skapar nytta hos båda parter” säger Leif Nordqvist, VD för 21st Centuy Mobile.

Kontaktperson: VD, Leif Nordqvist, ceo@21st.se

21st Century Mobile är leverantör av säkra mobila kommunikations- och betallösningar i realtid. Företagets produkter finns inom områderna Påminnelser, Betalning och Samhällsinformation.

21st Century Mobile riktar sig till kunder som ställer höga krav på leveranssäkerhet och skydd av data. Företagets försäljning sker i egen regi samt via återförsäljare/partners. Kunderna finns främst i Sverige, Norge,  Island och Danmark.

Bolagets huvudkontor ligger i Gamla Stan, Stockholm.

För mer information se:  www.21st.se

Taggar: