21st Century Mobile har tecknat avtal med Sveaskog.

Report this content

Stockholm 2011-02-10: 21st Century Mobile AB (publ) meddelar idag att företaget har tecknat avtal med Sveaskog beträffande mobil betallösning vid försäljning och distribution av Sverigefiskekortet. Avtalet täcker alla Sverigefiskekortets mer än 800 fiskevatten där besökaren kan lösa ett dygnskort via sin mobil.

På bara ett par sekunder har du ett fiskekort i din mobil. En tillsyningsman kan med hjälp av sin mobiltelefon skicka ett kontroll-SMS för att säkerställa äktheten i fiskarens SMS.

"Vi är glada över att Sveaskog har valt 21st Century Mobile som leverantör. Intresset för mobila betalningar ökar och detta avtal bekräftar att våra lösningar är bland de ledande på marknaden", säger Leif Nordqvist VD på 21st Century Mobile.

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag. Vi säljer timmer, massaved och biobränsle. Dessutom jobbar vi med markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen är kärnan för oss och vi tar ett stort ansvar för att driva utvecklingen inom skogsbruket, men också av nya användningsområden för skogsråvara och skogsmark. I allt vi gör värnar vi en hållbar utveckling. Vi omsätter sju miljarder kronor och är cirka 720 anställda.

För mer information se:  www.sveaskog.se

21st Century Mobile är leverantör av säkra mobila kommunikations- och betallösningar i realtid. Företagets produkter finns inom områderna Påminnelser, Betalning och Samhällsinformation.

21st Century Mobile riktar sig till kunder som ställer höga krav på leveranssäkerhet och skydd av data. Företagets försäljning sker i egen regi samt via återförsäljare/partners. Kunderna finns främst i Sverige, Norge och Island. Bolagets huvudkontor ligger i Gamla Stan, Stockholm.

För mer information se:  www.21st.se

Taggar: