21st Century Mobile har tecknat samarbetsavtal med Praktikertjänst AB.

Report this content

Stockholm 2011 09 21:  21st Century Mobile AB (publ) meddelar idag att företaget har tecknat ett centralt avtal med Praktikertjänst. Avtalet omfattar 21st Century Mobiles hela tjänsteutbud med huvudvikt på påminnelsetjänster till patienter inom området tandvård. Primärt omfattar avtalet närmare 1 300 av Praktikertjänsts tandvårdsmottagningar. Samtliga dotterbolag till Praktikertjänst har möjlighet att ta del av det nya avtalet.

Avtalet stärker 21st Century Mobiles position som en av de ledande leverantörer av mobila meddelandetjänster inom hälso- och sjukvården.

”Jag är glad över att så betydande aktör inom vården som Praktikertjänst har valt oss som samarbetspartner. Vi har länge jobbat med säkra och kvalitativa lösningar. Det ligger i linje med de ökade krav som ställs på patientsäkerhet från myndigheter. Genom certifiering av våra lösningar hos Norsk Helsenett tog vi ett stort steg framåt och har över 1 000 kliniker i Norden som kunder. Det är positiv utveckling för oss på 21st Century Mobile som i sin affärsidé utgår från säkerhet och kvalité, säger Leif Nordqvist, VD på 21st Century Mobile.”

Praktikertjänst är Sveriges största koncern inom privat, entreprenörsdriven tandvård och hälso- och sjukvård där de 2 150 aktieägarna själva arbetar som verksamhetsansvariga på mottagningar över hela landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, socionomer, kiropraktorer, logopeder och dietister. Inom koncernen finns ett femtontal mindre och medelstora dotterbolag. Omsättningen år 2010 var 8,6 miljarder kronor och antalet medarbetare var cirka 8 700.

Inom Praktikertjänst Tandvård drivs närmare 1 300 mottagningar, 50 tandtekniska laboratorier. Antalet medarbetare är totalt 5 100. Mottagningarna och laboratorierna finns över hela landet. Omsättningen uppgick 2010 till 4,7 miljarder kronor. Praktikertjänst AB är Sveriges största privatdrivna tandvårdsföretag där aktieägarna själva arbetar med tandvård. Verksamheten har en producentkooperativ ram.

För mer information se: www.tandvard.praktikertjanst.se, www.alltomdinatander.se

21st Century Mobile är leverantör av säkra mobila kommunikations- och betallösningar i realtid. Företagets produkter finns inom områderna Påminnelser, Betalning och Samhällsinformation.

21st Century Mobile riktar sig till kunder som ställer höga krav på leveranssäkerhet och skydd av data. Företagets försäljning sker i egen regi samt via återförsäljare/partners. Kunderna finns främst i Sverige, Norge och Island. Bolagets huvudkontor ligger i Gamla Stan, Stockholm.

För mer information se:  www.21st.se

Taggar: