24hPoker och Boss Media inleder samarbete

24hPoker inleder ett samarbete med Boss Media och kommer att kunna erbjuda sina kunder att spela i både B2B Pokers och Boss Medias pokernätverk, från samma digitala plånbok. 24hPoker.com blir därmed den första spelsajten i världen som permanent låter sina spelare välja mellan flera pokerklienter.

På 24hpoker.com kommer det att bli möjligt att spela poker på både B2B Pokers och Boss Medias pokernätverk, utan att spelaren behöver ha pengar i mer än en plånbok. Lanseringen av tjänsten beräknas ske i januari 2007 och efter en testperiod är målsättningen att erbjuda tjänsten även till andra större partners i 24hNetwork. Att kunna erbjuda ytterligare en pokertjänst beräknas stärka erbjudandet i 24hNetwork gentemot partners och göra spelare mer lojala, vilket även kommer att gynna B2B Pokers nätverk.

24hPoker och Boss Media kommer även att utvärdera möjligheterna till framtida samarbete runt andra spelprodukter, då båda bolagen är teknikleverantörer till spelbranschen.

”Vi vet att den genomsnittlige online-pokerspelaren spelar på tre olika pokernätverk. Därför bryter vi pokermonopolet och gör det möjligt för spelarna att enkelt kunna spela på olika pokernätverk utan krångel med flera plånböcker. Det är en unik service för våra spelare som gör 24hPoker.com till en ännu bättre speltjänst och 24hNetwork till en ännu starkare partner. Vi ser även fram emot ett utökat samarbete med Boss Media i framtiden.”, säger Per Hildebrand, VD 24hPoker Holding AB.