24hPoker utser Peter Åström till ny VD

24hPoker Holding ABs styrelse har beslutat utse Peter Åström till ny VD i bolaget med tillträde 1 augusti 2007. Bolagets nuvarande VD, Per Hildebrand, kommer att kvarstå som styrelsemedlem och rådgivare till bolaget.

Peter Åström kommer närmast från en tjänst som VD för spelbolaget Mobito Ltd. Han har en gedigen erfarenhet från mediebranschen och har varit verksam inom Bonnier och Schibsted, bl.a. som VD för Hierta Venture AB. Peter Åström är 41 år och utbildad civilekonom.

”Att bli VD för 24hPoker är en inspirerande uppgift och mitt fokus är givetvis att vända bolaget till lönsamhet igen. 24hPoker har en stark bas och stor potential och jag ser stora möjligheter för tillväxt såväl på existerande som nya marknader,” säger Peter Åström.

Per Hildebrand grundade 24hPoker år 2000 tillsammans med tre affärskompanjoner och har sedan dess varit VD och styrelsemedlem. Per Hildebrand besitter en unik pokerkompetens och har ett stort internationellt nätverk inom spelbranschen.

”Det känns positivt att kunna lämna över till Peter och jag tror att hans erfarenhet av mediebolag och snabbväxande IT-bolag kommer till sin rätt i spelbranschen. Jag känner starkt för 24hPoker och är mån om att bolaget kommer att fortsätta att utvecklas positivt. Med min långa erfarenhet från spelbranschen kan jag även fortsättningsvis bistå företaget på ett positivt sätt,” säger Per Hildebrand.