B2B Poker tecknar avtal om online-poker med sportspelsajten 3Bwin

Report this content

24hPoker Holding ABs dotterbolag B2B Poker har tecknat avtal med 3Bwin, en sportspelsajt som erbjuder vadslagning och tipskuponger som medlemmarna själva skapar. 3Bwin inledde nyligen ett samarbete med Hattrick.org, en fotbollscommunity med över 900 000 medlemmar.

3Bwin erbjuder dels traditionell vadslagning, dels tjänsten 3BFriends där medlemmarna skapar sina egna tipskuponger och tävlar mot varandra. Idag har 3Bwin ca 10 000 medlemmar i Europa, företrädesvis från Sverige, England och Frankrike. Sajten är tillgänglig på sju olika språk.

Genom ett samarbete med fotbollscommunityn Hattrick.org har 3Bwin tillgång till ett nätverk av ytterligare drygt 600 000 spelintresserade européer över 18 år. 3Bwin har nyligen inlett arbetet med att marknadsföra företagets tjänster gentemot Hattricks medlemmar.

3Bwin erbjuder främst vadslagning inom fotboll och ishockey och är starkt förankrat i fotbollssverige genom ett antal profiler som står bakom sajten. En av dem är Glenn Hysén som erbjuder experttips och lägger upp egna spelkuponger för medlemmarna att spela på. 3Bwin har även ett samarbete med olika supporterklubbar och spelaren kan välja att en del av spelavgiften går till supporterklubben när han eller hon spelar på 3Bwin.

Integrationen med B2B Pokers nätverk påbörjas inom kort och online-poker lanseras under våren 2007. 3Bwin bestämde sig för att lansera poker i början av året och har beviljats spellicens för poker av de maltesiska myndigheterna.

”Vi tycker att 3Bwin är en mycket intressant partner eftersom deras medlemmar är mycket aktiva och lojala mot communityn”, säger Per Hildebrand, VD 24hPoker.

”Våra spelare vill kunna spela mot andra spelare istället för bara mot arrangören och de vill gärna kunna diskutera och interagera med varandra medan de spelar. Därför är poker en fullständigt naturlig del av vårt erbjudande för oss. Med B2B Poker kan vi ge våra spelare tillgång till ett av de mest välskötta och pålitliga internationella nätverken”, säger 3Bwins VD Peter Jidesten.