Valberedningens förslag till årsstämman i 24hPoker Holding AB

Valberedningen i 24hPoker Holding AB lämnar härmed sina förslag till beslut på årsstämman i 24hPoker Holding AB den 10 maj 2007.

Valberedningen i 24hPoker Holding AB har inför årsstämman bestått av Peter Näppi (styrelsens ordförande), Cari Hildebrand (representant för Per Hildebrand), Hubert Johansson, Niklas Borg och Hans Liljeblad. Valberedningen föreslår årsstämman följande:

Val av ordförande vid stämman:
Valberedningen föreslår Göran Lindblå till ordförande på stämman.
Göran Lindblå är styrelseordförande i OK/Q8 och vice styrelseordförande i KF.

Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter:
Valberedningen föreslår att styrelsen skall bestå av fem ledamöter och att inga styrelsesuppleanter utses.

Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden:
Valberedningen föreslår oförändrade ersättningsnivåer för styrelsen, dvs. 200 tkr till ordförande och 100 tkr till övriga ledamöter.
Arvode till revisorerna utgår enligt löpande räkning.

Val av styrelse och styrelseordförande:
Valberedningen föreslår stämman att välja Börje Fors till styrelsens ordförande (nyval), samt Lisbeth Gustafsson (omval), Per Hildebrand (omval), Niklas Borg (omval) och Christer Wikner (omval) till ledamöter i styrelsen.

Peter Näppi och Arne Nabseth har avböjt omval.

Börje Fors, född 1943, är ledamot i Connecta AB, samt rådgivare till Nordic Capital och Deseven. Börje Fors har tidigare varit bl.a. VD för Brio, VD för Akademibokhandeln och senare KF Media samt VD och koncernchef i KF. Han har lång styrelseerfarenhet både i Sverige och utomlands och har bl.a. varit ordförande i Kapp-Ahl, Duka, Skeidar, Pan Vision och PA Nordstedt samt ledamot i Wedins. Börje Fors är utbildad civilekonom vid Lunds universitet och bor i London, England. Han äger inga aktier i 24hPoker Holding AB.

Valberedningen föreslår följande principer för valberedningen:
1.Valberedningen skall bestå av representanter för de fyra till röstetalet största aktieägarna samt styrelsens ordförande. Styrelsens ordförande skall vara sammankallande för valberedningen.

2.Valberedningen skall bereda och framlägga förslag för aktieägarna i bolaget avseende:
•Val av stämmoordförande, styrelse, styrelseordförande och, i förekommande fall, revisorer.
•Beslut om styrelsearvode, uppdelat mellan ordföranden och övriga styrelseledamöter, samt ersättning för utskotts- och kommittéarbete.
•Arvode till revisorerna.
•Förslag till hur valberedningen skall utses inför nästa årsstämma jämte dess uppdrag.

3.Valberedningens sammansättning kommer att kommuniceras i delårsrapporten för det tredje kvartalet. För det fall aktieägare som är representerad i valberedningen väsentligt minskat sitt aktieinnehav i bolaget i sådan omfattning att röstetalet inte kvalificerar aktieägaren att deltaga i valberedningen, kan sådan ledamot entledigas och, om valberedningen så bedömer lämpligt, en representant för den aktieägare som storleksmässigt står näst i tur beredas möjlighet att inträda. För det fall någon av de fyra största aktieägarna väljer att avstå från sin rätt att utse en representant i valberedningen, övergår rätten till den aktieägare som efter berörda aktieägare har det största aktieinnehavet. Förändringar i valberedningens sammansättning skall offentliggöras så snart sådana skett.

4.Det skall inte utgå någon ersättning för arbete i valberedningen. Vid behov skall bolaget kunna svara för skäliga kostnader som av valberedningen bedöms nödvändiga för att valberedningen skall kunna fullgöra sitt uppdrag.